5 SID.ir | تاثير آموزش به شيوه ي معمول و ترکيبي بر خلاقيت، انگيزش و يادگيري فارسي آموزان غيرايراني

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش به شيوه ي معمول و ترکيبي بر خلاقيت، انگيزش و يادگيري فارسي آموزان غيرايراني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربيتي، دانشگاه بوعلي سينا
 
چکیده: 
با آنکه بهره گيري از فناوري، مي تواند به عنوان ابزاري در ياددهي برخط شناخته شود، به نظر مي رسد رويکردهاي نوين در آموزش زبان، بر ترکيب فناوري با شيوه هاي حضوري در کلاس تأکيد دارند. اما اين پرسش بي پاسخ مانده است که آيا آموزش ترکيبي در کلاس هاي آموزش زبان فارسي به غيرفارسي زبانان اثربخش است. هدف پژوهش حاضر، بررسي اثرات يادگيري به شيوة معمول و ترکيبي بر خلاقيت، انگيزش و يادگيري فارسي آموزان غيرايراني است. در اين پژوهش، ابتدا برخي مفاهيم يادگيريِ ترکيبي، مرور شده و کاربرد آن در آموزش زبان به صورت مختصر ارائه مي گردد. روش پژوهش، از نوع کاربردي و شبه تجربي است. اين پژوهش بر روي40 فارسي آموز غيرايراني مرکز بين المللي آموزش زبان فارسي دهخدا انجام شده است. داده هاي پژوهش به کمک پرسش نامة خلاقيت تورنس، پرسش نامة انگيزش پيشرفت هرمنس و پرسش-نامة يادگيري جمع آوري گرديده و با استفاده از روش کواريانس تحليل شدند. يافته هاي پژوهش نشان داد که تفاوت معناداري ميان يادگيري به شيوة ترکيبي با يادگيري به شيوة معمول در پيوند با متغيرهاي خلاقيت، انگيزش و يادگيري در ميان فارسي آموزان غيرايراني وجود دارد.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 23
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی