برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  10 , شماره  26 ; از صفحه 67 تا صفحه 84 .
 
عنوان مقاله: 

از تصوير تا تصور: بررسي تحول در استفاده از تصوير در متدهاي آموزشي زبان فرانسه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسي سير روبه رشد کاربرد تصوير در روش هاي آموزشي مستقيم، شنيداري-ديداري و دو گونه رويکرد ارتباطي به آموزش زبان، بپردازد تا به اين وسيله بر اهميت روز افزون اين ابزار در آموزش زبان تأکيد کند. هر چند تصوير، در ابتدا ابزاري براي جلوگيري از گفت وگو به زبان مادري بوده است و نقش «جايگزين معنايي» و آسان کننده تفسير معاني را داشته است، اما به تدريج نقش هاي پيچيده تري يافته است مانند تصوير موقعيتي جايگزين تصوير معنايي شده و پژوهشگران را در خلق روش هاي مرتبط با موقعيت هاي زباني ياري کرده است. بنابراين با استفاده از تصويرها، اطلاعات مرتبط به موقعيت ويژه و يا مفاهيم فرهنگي انتقال مي يابد. بر اين مبنا، تصويرها ديگر فقط نقش مرجعي ندارند و خود بخشي از محتواي درس به شمار مي آيند. در گامي فراتر، تصويرها ديگر فقط در خدمت داده هاي زباني و واسطه فهم فرهنگ نيستند، بلکه محرکي براي مشارکت بيشتر زبان آموزها در گفت وگوها بوده و نقش مؤثري در فعال تر کردن او دارند. در اين پژوهش، به نقش تصوير در آموزش زبان بر مبناي آخرين گونة رويکرد ارتباطي اشاره مي کنيم. اين رويکرد، با فاصله گرفتن از کاربرد آموزشي تصوير به بهره گيري واقعي آن در زندگي نزديک مي شود. اين بهره وري که همسو با اصول رويکرد ارتباطي در کاربرد منبع هاي واقعي زبان در آموزش، آن هم در قالب هاي واقعي است، به زبان آموز امکان تصور آن چه پيش از اين تجربه نکرده، را مي دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فرجاه، م.، و نوارچی، ع. (1397). از تصویر تا تصور: بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه. زبان پژوهی (علوم انسانی), 10(26 ), 67-84. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470596



Vancouver : کپی

فرجاه مرجان، نوارچی عاطفه. از تصویر تا تصور: بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه. زبان پژوهی (علوم انسانی). 1397 [cited 2022January23];10(26 ):67-84. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470596



IEEE : کپی

فرجاه، م.، نوارچی، ع.، 1397. از تصویر تا تصور: بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه. زبان پژوهی (علوم انسانی), [online] 10(26 ), pp.67-84. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470596.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 109 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی