مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارائه مدل علي روابط ادراک از اهداف پيشرفت و کاربرد روش هاي فعال تدريس: نقش واسطه اي هيجانات تدريس در ميان دبيران تربيت بدني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور اراک
 
چکیده: 
پژوهش حاضر، با هدف ارائة مدل علي روابط ادراک از اهداف پيشرفت فراگيران و کاربرد روش هاي فعال تدريس دبيران تربيت بدني، با نقش واسطه اي هيجان هاي تدريس انجام شد. تعداد 317 نفر از دبيران تربيت بدني استان اصفهان به روش نمونه گيري خوشه اي چندمرحله اي انتخاب شدند و به پرسش نامه هاي اهداف پيشرفت، روش فعال تدريس و هيجان هاي تدريس پاسخ دادند. در بررسي روابط علي ميان متغيرها، از روش تحليل مسير و نرم افزار ليزرل استفاده شد. نتايج نشان داد که اهداف تبحري ازطريق واسطه گري هيجان هاي مثبت و منفي بر روش فعال تدريس، داراي اثر غيرمستقيم و مثبت است؛ درحالي که تأثير اهداف رويکرد-عملکرد و اجتناب-عملکرد، غيرمستقيم و منفي است. همچنين، ميزان واريانس تبيين شدة استفاده از روش هاي تدريس فعال، بيانگر اهميت ادراک معلمان از اهداف و هيجان هاي تدريس در استفاده از روش هاي فعال تدريس است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 67
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی