مشخصات مقاله عنوان نشریه: مطالعات روان شناسي ورزشي اطلاعات شماره: پاييز 1397 , دوره 7 , شماره 25 ; از صفحه 111 تا صفحه 130 . عنوان مقاله: ارائه مدل علي روابط ادراک از اهداف پيشرفت و کاربرد روش هاي فعال تدريس: نقش واسطه اي هيجانات تدريس در ميان دبيران تربيت بدني نویسندگان: سليماني زهره*, رستگار احمد, زماني فاطمه آدرس: * دانشگاه پیام نور اراک چکیده: پژوهش حاضر، با هدف ارائة مدل علي روابط ادراک از اهداف پيشرفت فراگيران و کاربرد روش هاي فعال تدريس دبيران تربيت بدني، با نقش واسطه اي هيجان هاي تدريس انجام شد. تعداد 317 نفر از دبيران تربيت بدني استان اصفهان به روش نمونه گيري خوشه اي چندمرحله اي انتخاب شدند و به پرسش نامه هاي اهداف پيشرفت، روش فعال تدريس و هيجان هاي تدريس پاسخ دادند. در بررسي روابط علي ميان متغيرها، از روش تحليل مسير و نرم افزار ليزرل استفاده شد. نتايج نشان داد که اهداف تبحري ازطريق واسطه گري هيجان هاي مثبت و منفي بر روش فعال تدريس، داراي اثر غيرمستقيم و مثبت است؛ درحالي که تأثير اهداف رويکرد-عملکرد و اجتناب-عملکرد، غيرمستقيم و منفي است. همچنين، ميزان واريانس تبيين شدة استفاده از روش هاي تدريس فعال، بيانگر اهميت ادراک معلمان از اهداف و هيجان هاي تدريس در استفاده از روش هاي فعال تدريس است. کلید واژه: روش هاي فعال تدريسادراک از اهداف پيشرفتهيجانات تدريس موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: روش هاي فعال تدريس، ضرورت ها، ديدگاه ها و پژوهش هاروش هاي تدريس فعال در درس مطالعات اجتماعيارزيابي تدريس دبيران متوسطه بر اساس عوامل دهگانه فلندرزشناسايي عوامل موثر بر استفاده از روش هاي فعال تدريس از سوي دبيران تربيت بدني استان ايلامروش هاي تدريس فعال مقالات همایشی مرتبط: آموزش زمین شناسی: معرفی روش های فعال تدریس در زمین شناسیروش تدریس فعال لازمه آموزش در مقطع ابتداییارتباط برخی از ویژگی های فردی و بکارگیری روش های فعال تدریس در بین دبیران تربیت بدنی استان ایلامدیدگاه دانشجویان از میزان موفقیت روش تدریس مشارکتیطراحی و ارائه «الگوی تدریس روش کاری» ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 87 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی