برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي روش بارش مغزي براي افزايش يادگيري رياضي دانش-آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه 1 بندرعباس
 
چکیده: 
آموزش دادن دانش آموزان با روش بارش مغزي حل مساله را به نحو خلاقانه اي در آنان بالا مي-برد. "روش بارش مغزي مي تواند به عنوان وسيله اي براي يادآوري مفاهيم و اصول مورد نياز براي حل مساله به ياد گيرندگان کمک مي کند. " بارش مغزي در تدريس و يادگيري کارکردهاي مفيدي نشان مي دهد و به تسهيل برقراري ارتباط بين راه حل ها و ايده ها مي انجامد. در گروه هاي بارش مغزي، مشارکت اعتلا مي يابد انتقاد و ايرادگيري کاهش مي يابد، حمايت اجتماعي افزوده مي شود و توانايي دانش آموزان براي " انتقال " اطلاعات براي حل مساله تعيين شده، افزايش و بهبود مي يابد. يعني دانش آموز به راحتي مي تواند اطلاعات ذخيره شده در حافظه بلند مدت خود را بازيابي کرده و براي حل مساله به کار گيرد. روش تدريس بارش مغزي در عمل به تفکر واگرا و حل مساله خلاق ياري مي رساند. اين روش اعتماد به نفس فراگيران را افزايش داده و باعث مي شود تا فراگيران به يک خودباوري مثبتي نايل شوند. خودباوري احتمالا" اثرگذارترين حالت بر تمام رفتارهاي انساني است. با اطمينان مي توان گفت بدون خودباوري و بدون داشتن اعتماد به نفس و شناخت کافي از خود و بدون باور کردن توانايي هايمان براي انجام عملي خاص نمي توانيم آن عمل را چه عملکرد عاطفي باشد و چه شناختي، با موفقيت به انجام برسانيم (اچ داگلاس براون، 1381).
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نصرتی، س. (1398). اثربخشی روش بارش مغزی برای افزایش یادگیری ریاضی دانش-آموزان. پژوهشنامه اورمزد, -(46 ضمیمه شماره 2), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470218



Vancouver : کپی

نصرتی سکینه. اثربخشی روش بارش مغزی برای افزایش یادگیری ریاضی دانش-آموزان. پژوهشنامه اورمزد. 1398 [cited 2022January23];-(46 ضمیمه شماره 2):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470218



IEEE : کپی

نصرتی، س.، 1398. اثربخشی روش بارش مغزی برای افزایش یادگیری ریاضی دانش-آموزان. پژوهشنامه اورمزد, [online] -(46 ضمیمه شماره 2), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470218.



 

 
بازدید یکساله 1049 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی