مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

هوش فرهنگي نياز جامعه دانشگاهي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس، دبستان دخترانه‌ی آمنه جمالی
 
چکیده: 
در پاسخ به اين پرسش که آيا مي توان با آموزش هوش را تقويت کرد انديشمندان پاسخ مثبت داده اند. با اين حال همواره تأکيد شده است که هوش داراي جنبه هاي ارثي نيز هست. هوش فرهنگي سازه اي است که با مفهوم هوش در ارتباط بوده اما پديده هاي مستقل از آن تلقي مي-شود. استقلال اين دو پديده از يکديگر به اين دليل واضح صورت مي گيرد که مي توان افرادي با هوش (رياضي و منطقي) بالا و در عين حال هوش فرهنگي پايين يافت. البته پيدا کردن افرادي باهوش و هوش فرهنگي بالا نيز کار مشکلي نيست. چنين موضوعي به دليل عدم تأثيرپذيري هوش فرهنگي از سازه هوش به معناي عام آن است. اگر هوش منطقي و رياضي را مي توان با آموزش بهبود داد هوش فرهنگي را مي توان تا حد بسيار بالايي غيرارثي و ناشي از يادگيري و آموزش دانست. روش مطالعه اسنادي بوده و تلاش شده است تا بهره گيري از منابع دست اول در اين باره مهمترين الگوها يا مدل ها ي هوش فرهنگي معرفي شوند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 107
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی