برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  11 , شماره  3 ; از صفحه 573 تا صفحه 600 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي ارتباط ميان نوع بازيگر و سبک هاي يادگيري در طراحي بازي پردازي (گيميفيکيشن)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
 
چکیده: 
بازي­ پردازي آموزشي و آموزش بازي­ وار، رويکرد جديدي است که باعث تحول گسترده­ اي در حوزه آموزش شده و اميد اثر­ بخشي يادگيري را افزايش داده­ است. کاربران بازي­ هاي رايانه­ اي در واقع بازيگراني هستند که بر اساس ويژگي­ هايشان به انواع مختلف تقسيم­ بندي مي­ شوند. از طرف ديگر اين بازيگران داراي سبک­ هاي يادگيري متفاوتي هستند. براي رسيدن به کارايي حداکثري در طراحي يادگيري بازي­ وار، مي­ توان ارتباط بين نوع بازيگري فرد و سبک يادگيري او را تعيين و سپس از اين ارتباط در طراحي مکانيک­ هاي بازي­ پردازي (گيميفيکيشن) در حوزه آموزش استفاده کرد. در اين پژوهش، ارتباط ميان نوع بازيگر بر اساس مدل هگزاد اسکيل و ابعاد مدل سبک يادگيري فلدر و سيلورمن بررسي شده­ است. به اين منظور داده­ هاي تحقيق از 121 نفر از دانشجويان دانشگاه­ هاي استان قم جمع­ آوري شد. پس از تحليل نتايج با استفاده از جدول توافقي و آزمون کاي­ اسکوئر پيرسون، پنج فرضيه از ده فرض توسعه­ داده­ شده تاييد گشت و ارتباط ميان برخي ابعاد سبک يادگيري و نوع بازيگر مورد پذيرش قرار گرفت که مي­ تواند راهنماي طراحي اثربخش­ تر مکانيک­ هاي بازي­ پردازي باشد. متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد. لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد.لطفا براي مشاهده متن کامل اين مقاله اينجا را کليک کنيد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عبداله زاده، ز.، و جعفری، س. (1397). بررسی ارتباط میان نوع بازیگر و سبک های یادگیری در طراحی بازی پردازی (گیمیفیکیشن). مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies), 11(3 ), 573-600. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470200



Vancouver : کپی

عبداله زاده زهرا، جعفری سیدمحمدباقر. بررسی ارتباط میان نوع بازیگر و سبک های یادگیری در طراحی بازی پردازی (گیمیفیکیشن). مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies). 1397 [cited 2022January17];11(3 ):573-600. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470200



IEEE : کپی

عبداله زاده، ز.، جعفری، س.، 1397. بررسی ارتباط میان نوع بازیگر و سبک های یادگیری در طراحی بازی پردازی (گیمیفیکیشن). مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies), [online] 11(3 ), pp.573-600. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470200.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 169 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی