برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  11 , شماره  3 ; از صفحه 547 تا صفحه 572 .
 
عنوان مقاله: 

مدل سازي رابطه حس مکان، سرمايه اجتماعي و حمايت از گردشگري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت جهانگردی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
 
چکیده: 
موفقيت توسعه گردشگري در هر مقصد به شدت به حمايت جامعه ميزبان وابسته است. بر اساس ادبيات، حس مکان و سرمايه اجتماعي اثرات مهمي بر نگرش و رفتار ساکنين در مقابل توسعه به جا مي گذارند. با اين حال، در حوزه گردشگري و بويژه در اين ايران، توجه اندکي به اين موضوع شده است. بنابراين، هدف از اين پژوهش، بررسي رابطه بين حس مکان، سرمايه اجتماعي و حمايت ساکنين از توسعه گردشگري بوده است. جامعه آماري اين تحقيق، ساکنين شهر تاريخي شيراز بوده اند. براي دستيابي به هدف تحقيق، روش پيمايش با استفاده از پرسشنامه ساختاريافته به کار گرفته شد. داده ها با استفاده از رويکرد دو مرحله اي مدل سازي معادلات ساختاري تحليل شدند. نتايج تحليل 386 پرسشنامه بيان گر وجود رابطه معنادار مثبت بين حس مکان و سرمايه اجتماعي و حس مکان و حمايت از گردشگري بود. با اين حال، نقش ميانجي سرمايه اجتماعي در رابطه بين حس مکان و حمايت از گردشگري تأييد نشد. بر اساس يافته هاي پژوهش، به منظور جلب حمايت ساکنين از توسعه گردشگري، برنامه ريزان شهري بايد راهکارهايي براي بهبود و حفظ حس مکان شهروندان به کار بگيرند. بررسي تاثير سرمايه اجتماعي بر حمايت از گردشگري نيازمند انجام مطالعات بيش تري است. متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد. لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد.لطفا براي مشاهده متن کامل اين مقاله اينجا را کليک کنيد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عزیزی، ف.، و شکاری، ف. (1397). مدل سازی رابطه حس مکان, سرمایه اجتماعی و حمایت از گردشگری. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies), 11(3 ), 547-572. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470199



Vancouver : کپی

عزیزی فاطمه، شکاری فاطمه. مدل سازی رابطه حس مکان, سرمایه اجتماعی و حمایت از گردشگری. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies). 1397 [cited 2022January25];11(3 ):547-572. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470199



IEEE : کپی

عزیزی، ف.، شکاری، ف.، 1397. مدل سازی رابطه حس مکان, سرمایه اجتماعی و حمایت از گردشگری. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies), [online] 11(3 ), pp.547-572. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470199.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 67 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی