برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  11 , شماره  3 ; از صفحه 437 تا صفحه 462 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه يک چارچوب مفهومي جهت اولويت بندي استراتژي هاي بازاريابي برمبناي ارزش دوره عمر مشتري-مطالعه موردي صنعت ارتباطات سيار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و علوم اقتصاد، دانشگاه مازندران، مازندران، ایران
 
چکیده: 
صنعت ارتباطات سيار يکي از پيشروترين صنايع دنياست. در سالهاي اخير، سرويس هاي ارزش افزوده با هدف ايجاد تنوع در ارائه خدمات مورد توجه قرار گرفته است. به جهت نوظهور بودن ارائه اين سرويس در ايران، بهره گيري از مفاهيمي چون مديريت ارتباط با مشتريان نه بعنوان يک مزيتي رقابتي بلکه بعنوان يک الزام رقابتي بيش از پيش مورد نياز مي­ باشد. لازمه اين أمر، استفاده از يک شاخص برتر به نام ارزش دوره عمر مشتري است که امروزه به عنوان يک شاخص بازاريابي معتبر در سطح جهان مورد استفاده قرار مي­ گيرد. ما در اين تحقيق، يک چارچوب کاربردي شامل چهار فاز را براي پياده سازي استراتژي هاي بازاريابي بر مبناي ارزش دوره عمر مشتري، پيشنهاد کرديم. در فاز اول، اطلاعات مشتريان را بر اساس تعريف ارزش دوره عمر مشتري استخراج نموديم. در گام دوم، شاخص ارزش دوره عمر را بر اساس سه رويکرد ارزش جاري، ارزش قراردادي و وفاداري مشتري براي تمامي مشتريان محاسبه کرديم. در فاز سوم، مشتريان را بر مبناي ارزش دوره عمرشان با استفاده از تکنيک ميانگين C فازي خوشه بندي نموديم. و در نهايت در فاز چهار، استراتژي بازاريابي متناسب با هر خوشه از مشتريان را با استفاده از روش تاپسيس فازي اولويت بندي نموديم. متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد. لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد.لطفا براي مشاهده متن کامل اين مقاله اينجا را کليک کنيد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نعمتی، ی.، و محقر، ع.، و علوی دوست، م.، و بابازاده، ح. (1397). ارائه یک چارچوب مفهومی جهت اولویت بندی استراتژی های بازاریابی برمبنای ارزش دوره عمر مشتری-مطالعه موردی صنعت ارتباطات سیار. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies), 11(3 ), 437-462. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470194



Vancouver : کپی

نعمتی یاسر، محقر علی، علوی دوست محمدحسین، بابازاده حسین. ارائه یک چارچوب مفهومی جهت اولویت بندی استراتژی های بازاریابی برمبنای ارزش دوره عمر مشتری-مطالعه موردی صنعت ارتباطات سیار. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies). 1397 [cited 2022January25];11(3 ):437-462. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470194



IEEE : کپی

نعمتی، ی.، محقر، ع.، علوی دوست، م.، بابازاده، ح.، 1397. ارائه یک چارچوب مفهومی جهت اولویت بندی استراتژی های بازاریابی برمبنای ارزش دوره عمر مشتری-مطالعه موردی صنعت ارتباطات سیار. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies), [online] 11(3 ), pp.437-462. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470194.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 107 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی