5 SID.ir | ارائه يک چارچوب مفهومي جهت اولويت بندي استراتژي هاي بازاريابي برمبناي ارزش دوره عمر مشتري-مطالعه موردي صنعت ارتباطات سيار

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارائه يک چارچوب مفهومي جهت اولويت بندي استراتژي هاي بازاريابي برمبناي ارزش دوره عمر مشتري-مطالعه موردي صنعت ارتباطات سيار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مديريت صنعتي، دانشکده مديريت و علوم اقتصاد، دانشگاه مازندران، مازندران، ايران
 
چکیده: 
صنعت ارتباطات سيار يکي از پيشروترين صنايع دنياست. در سالهاي اخير، سرويس هاي ارزش افزوده با هدف ايجاد تنوع در ارائه خدمات مورد توجه قرار گرفته است. به جهت نوظهور بودن ارائه اين سرويس در ايران، بهره گيري از مفاهيمي چون مديريت ارتباط با مشتريان نه بعنوان يک مزيتي رقابتي بلکه بعنوان يک الزام رقابتي بيش از پيش مورد نياز مي­ باشد. لازمه اين أمر، استفاده از يک شاخص برتر به نام ارزش دوره عمر مشتري است که امروزه به عنوان يک شاخص بازاريابي معتبر در سطح جهان مورد استفاده قرار مي­ گيرد. ما در اين تحقيق، يک چارچوب کاربردي شامل چهار فاز را براي پياده سازي استراتژي هاي بازاريابي بر مبناي ارزش دوره عمر مشتري، پيشنهاد کرديم. در فاز اول، اطلاعات مشتريان را بر اساس تعريف ارزش دوره عمر مشتري استخراج نموديم. در گام دوم، شاخص ارزش دوره عمر را بر اساس سه رويکرد ارزش جاري، ارزش قراردادي و وفاداري مشتري براي تمامي مشتريان محاسبه کرديم. در فاز سوم، مشتريان را بر مبناي ارزش دوره عمرشان با استفاده از تکنيک ميانگين C فازي خوشه بندي نموديم. و در نهايت در فاز چهار، استراتژي بازاريابي متناسب با هر خوشه از مشتريان را با استفاده از روش تاپسيس فازي اولويت بندي نموديم. متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد. لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد.لطفا براي مشاهده متن کامل اين مقاله اينجا را کليک کنيد.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 42
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی