مشخصات مقاله عنوان نشریه: مديريت سلامت اطلاعات شماره: 1395 , دوره 19 , شماره 66 ; از صفحه 20 تا صفحه 30 . عنوان مقاله: ارائه مدل عوامل موثر بر اجراي يکپارچه آميخته بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت نویسندگان: زارعي عظيم*, فيض داوود, رضايي راد مصطفي آدرس: * گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ایران چکیده: مقدمه: بسياري از بيماري ها از رفتار ها و نگرش هاي نامطلوب ناشي مي شود. ازطرفي بازاريابي اجتماعي فرآيندي است که از اصول بازاريابي تجاري به منظور تاثيرگذاري بر رفتارهاي مخاطبِ هدف بهره مي برد. سازمان هاي سلامت مي توانند با اجراي آميخته بازاريابي اجتماعي، رفتارهاي نامطلوب را اصلاح نموده و از بروز بسياري از بيماري ها جلوگيري نمايند. اين تحقيق با ارائه ي مدلي مفهومي به دنبال تبيين عوامل موثر بر اجراي آميخته بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت مي باشد. روش کار: از روش تحقيق کمي مبتني بر رويکرد پيمايشي بهره برده شد. 67 نفر از خبرگان حوزه مديريت سلامت در دانشگاه علوم پزشکي همدان در زمستان سال 1394 نظير اساتيد رشته هاي مديريت سلامت و مديريت بهداشت حرفه اي، به عنوان جامعه آماري انتخاب شدند و پرسشنامه استاندارد با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي در بين آن ها توزيع شد. از معادلات ساختاري و نرم افزار پي ال اس به منظور تحليل مدل و فرضيه ها استفاده شده است. يافته ها: شاخص هاي برازش نظير (مطلق: 797/0، نسبي: 945/0، مدل بيروني: 998/0 و مدل دروني: 946/0) از تاييد مدل مفهومي در پيش بيني تمايل رفتاري از طريق آميخته بازاريابي اجتماعي حکايت دارند. يافته هاي اين پژوهش نشان داد که با اجراي آميخته بازاريابي اجتماعي ازطريق منابع مرتبط با سازمان و با افراد مي توان بر تمايلات رفتاري افراد تاثير گذاشت. نتيجه گيري: با اجراي آميخته بازاريابي اجتماعي مي توان موجب اقدامات پيشگيرانه شد. با معرفي منابع مرتبط با سازمان و منابع مرتبط با افراد به عنوان عوامل موثر در اجراي يکپارچه آميخته بازاريابي اجتماعي مشخص شد اين عوامل از طريق خلق ارزش بر تمايلات رفتاري افراد تاثير مي گذارند. کلید واژه: آميخته بازاريابي اجتماعي(Q1)خلق ارزش(Q1)مديريت سلامت(Q2)تمايل رفتاري(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: طراحي مدل استراتژيک آميخته با بازاريابي در صنعت سينماي ايرانشناخت انواع مدلهاي بازاريابي الكترونيكي در راستاي توسعه تجارت الكترونيكيمدلسازي آميخته بازاريابي فازي (مطالعه موردي صنعت باطري خودورهاي شخصي)مدل سازي آميخته بازاريابي صنعت ورزش کشوراستخراج مولفه هاي آميخته بازاريابي اينترنتي: يک طرح پژوهش ترکيبي مقالات همایشی مرتبط: بررسی آمیخته های بازاریابی در صنعت گردشگری ورزشی استان خراسان شمالیمحصول، تولید کالا، کیفیت و رضایتمندی مشتریان، بازاریابی آمیخته در رقابت بازاریابیارزیابی روش های مناسب بازاریابی اجتماعی در حوزه خدمات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارسمقایسه آمیخته بازاریابی لیگ برتر والیبال کشور از دیدگاه مدیران و کارشناسانبررسی مشکلات بازاریابی الکترونیک و ارائه استراتژی هایی برای حل آنها ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 250 آخرین های بلاگ تکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notشماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیم ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی