برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1395 , دوره  19 , شماره  66 ; از صفحه 20 تا صفحه 30 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه مدل عوامل موثر بر اجراي يکپارچه آميخته بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: بسياري از بيماري ها از رفتار ها و نگرش هاي نامطلوب ناشي مي شود. ازطرفي بازاريابي اجتماعي فرآيندي است که از اصول بازاريابي تجاري به منظور تاثيرگذاري بر رفتارهاي مخاطبِ هدف بهره مي برد. سازمان هاي سلامت مي توانند با اجراي آميخته بازاريابي اجتماعي، رفتارهاي نامطلوب را اصلاح نموده و از بروز بسياري از بيماري ها جلوگيري نمايند. اين تحقيق با ارائه ي مدلي مفهومي به دنبال تبيين عوامل موثر بر اجراي آميخته بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت مي باشد. روش کار: از روش تحقيق کمي مبتني بر رويکرد پيمايشي بهره برده شد. 67 نفر از خبرگان حوزه مديريت سلامت در دانشگاه علوم پزشکي همدان در زمستان سال 1394 نظير اساتيد رشته هاي مديريت سلامت و مديريت بهداشت حرفه اي، به عنوان جامعه آماري انتخاب شدند و پرسشنامه استاندارد با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي در بين آن ها توزيع شد. از معادلات ساختاري و نرم افزار پي ال اس به منظور تحليل مدل و فرضيه ها استفاده شده است. يافته ها: شاخص هاي برازش نظير (مطلق: 797/0، نسبي: 945/0، مدل بيروني: 998/0 و مدل دروني: 946/0) از تاييد مدل مفهومي در پيش بيني تمايل رفتاري از طريق آميخته بازاريابي اجتماعي حکايت دارند. يافته هاي اين پژوهش نشان داد که با اجراي آميخته بازاريابي اجتماعي ازطريق منابع مرتبط با سازمان و با افراد مي توان بر تمايلات رفتاري افراد تاثير گذاشت. نتيجه گيري: با اجراي آميخته بازاريابي اجتماعي مي توان موجب اقدامات پيشگيرانه شد. با معرفي منابع مرتبط با سازمان و منابع مرتبط با افراد به عنوان عوامل موثر در اجراي يکپارچه آميخته بازاريابي اجتماعي مشخص شد اين عوامل از طريق خلق ارزش بر تمايلات رفتاري افراد تاثير مي گذارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 250
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی