4 SID.ir | طراحي الگوي سلسه مراتبي مديريت ارزش برند در صنعت خدمات درماني (مورد مطالعه: بيمارستان هاي شهر تهران)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي الگوي سلسه مراتبي مديريت ارزش برند در صنعت خدمات درماني (مورد مطالعه: بيمارستان هاي شهر تهران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مديريت، اقتصاد و علوم اداري، دانشگاه سمنان، سمنان، ايران
 
چکیده: 
مقدمه: امروزه، بيمارستان ها در شرايط رقابتي به دنبال حفظ و افزايش سهم بازار هستند، اما مشکل اين است که مسئولين آن ها نمي دانند چه عواملي در ايجاد ارزش برند آن ها در ذهن بيماران دخالت دارد و چگونه برند خود را به منظور ارتقاء جايگاه آن در ذهن بيماران مديريت نمايند. بنابراين، هدف اين مطالعه يافتن عوامل تاثيرگذار بر ارزش ويژه برند بيمارستان و بررسي روابط سلسله مراتبي اين عوامل در قالب الگوي کاربردي بود. روش کار: جامعه آماري اين پژوهش توصيفي و کاربردي شامل افرادي است که در بازه ي زماني شش ماه از اسفند الي مرداد سال 94 در يکي از بيمارستان هاي شهر تهران تحت مراقبت هاي بستري بوده اند. روش نمونه گيري خوشه اي و در دسترس و تعداد اعضاء نمونه 388 بود. داده هاي گردآوري شده از طريق پرسشنامه با نرم افزارهاي SPSS19 و smartPLS2. 0 تحليل گرديد. يافته ها: نتايج نشان داد که ارزش ويژه برند بيمارستان تحت تاثير مستقيم تداعي برند، کيفيت ادراک شده، اعتماد به برند، تعهد به رابطه و وفاداري به برند مي باشد. همچنين، آگاهي از برند بر تداعي برند، تداعي برند بر کيفيت ادراک شده، کيفيت ادراک شده بر اعتماد به برند، اعتماد به برند بر تعهد به رابطه، تعهد به رابطه بر وفاداري به برند تاثير مثبت معناداري دارد. تاثير آگاهي از برند بر ارزش ويژه برند معنادار نبود. نتيجه گيري: براساس يافته ها مي توان اظهار نمود که مديريت بيمارستان با توجه به عوامل اثرگذار بر ارزش ويژه برند و انجام اقدامات لازم، مي تواند ضمن اينکه وفاداري به بيمارستان را افزايش مي دهند ارزش برند خود را نيز مديريت و ارتقاء دهند.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 38
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی