5 SID.ir | عناصرشناختي و فراشناختي در فرآيند يادگيري مکالمة زبان عربي با تکيه بر روش تلقين زدايي

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

عناصرشناختي و فراشناختي در فرآيند يادگيري مکالمة زبان عربي با تکيه بر روش تلقين زدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 
آموزش زبان عربي در ايران همواره با تکيه بر عناصر شناختي و روش دستور – ترجمه صورت مي پذيرد، از اين رو هيچگاه عناصري از قبيل: واکنش هاي ذهن مدرس و زبان آموز به هنگام آموزش زبان عربي، عناصر فراشناختي، ويژگي هاي طرفين، سخن و موقعيت گفتگو، روند پردازش داده ها و اطلاعات توسط زبان آموز و. . . مورد توجه صاحب نظران اين حوزه قرار نگرفته است. در اين مقاله، نويسندگان در صددند با تحليل زير و بم هاي فرآيند يادگيري زبان عربي با تکيه بر روش تلقين زدايي و عناصر فراشناختي از قبيل هوش هيجاني، اصولي بنيادين را براي تدريس/ يادگيري زبان عربي بدست دهند، بطوريکه با استفاده از راهکارهاي پيشنهادي، زبان آموز بصورت کارآمد دانش زباني را کسب کرده و با ايجاد انگيزه، خلاقيت، اعتماد به نفس و در نهايت با برون داد مداوم و عملي زبان در فضايي هيجاني-شناختي، توانش و کنش ارتباطي وي به بهترين سطح ممکن برسد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 38
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی