مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش در نظام هاي آموزشي : تابستان 1396 , دوره 11 , شماره 37 #r00422 ; از صفحه 111 تا صفحه 130 . عنوان مقاله: رابطه راهبردهاي مديريت دانش با ظرفيت هاي يادگيري فردي و سازماني نویسندگان: خان عزيزي محمد*, طالع پسند سياوش آدرس: * دانشگاه سمنان، سمنان، ايران چکیده: هدف پژوهش حاضر، بررسي رابطه بين راهبردهاي مديريت دانش (به کارگيري دانش، تسهيم دانش و بازيابي دانش) با ظرفيت هاي يادگيري فردي و سازماني در دبيرستان هاي پسرانه شهر تهران در سال تحصيلي 94-93 بود. روش پژوهش همبستگي و تعداد 235 معلم دبيرستان هاي پسرانه به روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند. ابزارهاي اندازه گيري شامل فرايندهاي مديريت دانش (چنگ، 2012) و ظرفيت هاي يادگيري فردي و سازماني (ساليس و جونز، 2002) بود. داده ها بر مبناي مدل معادلات ساختاري (مدل تحليل مسير) و با استفاده از نرم افزار Spss 19 و8. 8 Lisrel تحليل شدند. يافته ها نشان دادند، بين مؤلفه تسهيم دانش با ظرفيت يادگيري فردي و ظرفيت يادگيري سازماني رابطه مثبت و معني دار وجود دارد. همچنين نتايج به دست آمده نشان مي دهد مؤلفه به کارگيري دانش، بر ظرفيت يادگيري فردي و مؤلفه بازيابي دانش، بر ظرفيت يادگيري سازماني اثر مستقيم دارند، ولي بين مؤلفه هاي ظرفيت يادگيري فردي و ظرفيت يادگيري سازماني (متغيرهاي ميانجي) رابطه دوسويه برقرار نيست. كلید واژه: مديريت دانش(Q2)راهبرد(Q2)ظرفيت هاي يادگيري(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: يادگيري سازمانيرابطه بين مولفه هاي يادگيري سازماني و مديريت دانش در کارکنان بيمارستان هاي منتخب شهر اصفهان (1388)بررسي نقش ظرفيت جذب دانش بر رابطه بين يادگيري از خطاهاي سازماني و نوآوري سازمانييادگيري فردي با رويکرد راهبرديظرفيت سازي براي يادگيري سازماني مقالات همایشی مرتبط: تاثير مولفه هاي اصلي موفقيت مديريت دانش بر خلاقيت و يادگيري سازمانيتاثير عوامل کليدي موفقيت مديريت دانش بر يادگيري و هوش سازمانيشيوه هاي يادگيري سازماني در فرايند انتقال تکنولوژي بررسي تاثير مديريت دانش بر نوآوري سازماني از طريق يادگيري سازمانيبررسي ثاتير قابليت فردي در يادگيري سازماني مطالعه موردي: شرکت برق منطقه اي تهران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 29 آخرین های بلاگ با کد رایگان QR میزان استفاده از ارائه خود را افزایش دهیدمحققان پر استناد ایران در سال 2019موضوعات جدید علمی را استخراج کنیدبا سرویس رایگان موضوعات مرتبط در ساینس دایرکت آشنا شویمپابلونز : ابزاری رایگان برای رصد مقالات علمی به صورت رایگان از وب آو ساینسچگونه استنادات خود را افزایش دهیم؟ ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی