برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1396 , دوره  11 , شماره  37 ; از صفحه 11 تا صفحه 35 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي پتانسيل هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش دانش آموزان و فرايند ادغام آن در مدارس: مطالعه موردي دبيرستان هاي دخترانه شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مطالعات زنان، دانشگاه علوم انتظامی امین
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر بررسي پتانسيل هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند آموزش دانش آموزان دبيرستان و فرايند ادغام آن در مدارس بود که از طريق مطالعه موردي صورت پذيرفت. جامعه آماري پژوهش، کليه مديران، دبيران و مسئولين فناوري شاغل در مدارس مقطع متوسطه نظري شهر تهران (دخترانه) در سال 1395 بودند؛ به منظور انجام تحقيق، شش دبيرستان در سطح شهر (چهار دبيرستان دولتي و دو دبيرستان غيرانتفاعي) و از مناطق بالا، متوسط و پايين شهر انتخاب شد و درمجموع با استفاده از نمونه گيري هدفمند با 34 نفر از کادر مدارس مصاحبه عميق نيمه ساختاريافته به عمل آمد و با استفاده از کدگذاري باز، محوري و گزينشي داده ها مورد تحليل قرار گرفت. يافته هاي حاصل از مصاحبه هاي عميق نشان داد که پاسخگويان، پتانسيل هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش را، اصلاح ساختار آموزشي، تسهيل گري، هدايت گري، ارتباط دهنده و ابزار طراحي و توليد برشمردند. در خصوص فرايند ادغام فناوري، در سطح کلان، تأمين اعتبار هوشمند سازي، تجهيز مدارس، حمايت هاي تشويقي، تربيت نيروي متخصص، توليد محتوا و تغيير آموزش مبتني بر کنکور بايد موردتوجه قرار گيرد. در سطح ميانه، به نظر مي رسد نوع مدرسه، نحوه مديريت و به کارگيري معلمان در فرايند ادغام فناوري اثرگذار باشد. در سطح خرد نيز فرايند ادغامICT در فرايند تدريس معلمان، در مقولاتي همچون پذيرش، تطبيق، مناسب سازي و ابداع تحليل و تفسير شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

توکل، م.، و لاریجانی، م. (1396). بررسی پتانسیل های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش دانش آموزان و فرایند ادغام آن در مدارس: مطالعه موردی دبیرستان های دخترانه شهر تهران. پژوهش در نظام های آموزشی, 11(37 ), 11-35. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469819



Vancouver : کپی

توکل محمد، لاریجانی مهسا. بررسی پتانسیل های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش دانش آموزان و فرایند ادغام آن در مدارس: مطالعه موردی دبیرستان های دخترانه شهر تهران. پژوهش در نظام های آموزشی. 1396 [cited 2022January23];11(37 ):11-35. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469819



IEEE : کپی

توکل، م.، لاریجانی، م.، 1396. بررسی پتانسیل های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش دانش آموزان و فرایند ادغام آن در مدارس: مطالعه موردی دبیرستان های دخترانه شهر تهران. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 11(37 ), pp.11-35. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469819.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 107 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی