برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شفافيت عملکرد ارايه دهندگان خدمات سلامت: تجربه انگلستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت و اقتصادسلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران و گروه سیاست پژوهی سلامت، پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، تهران، ایران
 
چکیده: 
يکي از ويژگي هاي بازار سلامت «عدم تقارن اطلاعاتي» است که باعث مي شود بيماران از کيفيت خدمتي که دريافت مي کنند، مطلع نباشند. روش هايي براي جلوگيري از مضرات اطلاعات نامتقارن وجود دارند. به عنوان مثال مي توان به ارتباط بلند مدت بين پزشک و بيمار (مانند پزشک خانواده)، نظارت تشکل هاي حرفه اي، الزامات مربوط به دريافت مجوز و تضمين کيفيت اشاره کرد. با اين حال، يکي از راهکارهاي جديد براي ايجاد تقارن اطلاعاتي، استفاده از...
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بوذرجمهری، ح.، و اکبری ساری، ع.، و جعفری پویان، ا.، و هرندی، ی. (1397). شفافیت عملکرد ارایه دهندگان خدمات سلامت: تجربه انگلستان. مدیریت اطلاعات سلامت, 15(4 (پیاپی 62) ), 197-200. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469794



Vancouver : کپی

بوذرجمهری حسین، اکبری ساری علی، جعفری پویان ابراهیم، هرندی یاسمن. شفافیت عملکرد ارایه دهندگان خدمات سلامت: تجربه انگلستان. مدیریت اطلاعات سلامت. 1397 [cited 2022January28];15(4 (پیاپی 62) ):197-200. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469794



IEEE : کپی

بوذرجمهری، ح.، اکبری ساری، ع.، جعفری پویان، ا.، هرندی، ی.، 1397. شفافیت عملکرد ارایه دهندگان خدمات سلامت: تجربه انگلستان. مدیریت اطلاعات سلامت, [online] 15(4 (پیاپی 62) ), pp.197-200. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469794.



 

 
بازدید یکساله 102 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی