3 SID.ir | تبيين فلسفة يادگيري با تأکيد بر نظرية يادگيري وينچ

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تبيين فلسفة يادگيري با تأکيد بر نظرية يادگيري وينچ

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمي
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر تبيين فلسفة يادگيري با تأکيد بر ديدگاه وينچ درباره فلسفة يادگيري است . در اين راستا، با استفاده از شيوه تحليل مفهومي، ابتدا مفهوم يادگيري و ديدگاه هاي روان شناسانه و نيز مکاتب فلسفي يادگيري ارائه شده است . سپس اصول اساسي فلسفة يادگيري از منظر وينچ تشريح شده است . در تبيين جايگاه فلسفة يادگيري وينچ در ميان ساير نظريات روان شناسانه، مشخص شد که عليرغم تأکيد رفتارگرايان بر رفتار آشکار موجودات زنده و تأکيد شناخت گرايان بر فرايندهاي شناختي، وينچ با جداسازي ابعاد عاطفي، شناختي و رفتاري در انسان مخالف است . وينچ همچون رفتارگرايان با مفهوم تربيت موافق است، اما برداشت او از تربيت متفاوت با نظر رفتارگرايان است . همچنين او بر اهميت تأثير توجه و تفکر در يادگيري تأکيد مي کند . اين همان چيزي است که به صورت برجسته در نظريه هاي شناختي و به صورت کم رنگ تر در نظريه هاي رفتاري نيز ديده مي شود.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 40
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی