برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1396 , دوره  11 , شماره  36 ; از صفحه 121 تا صفحه 143 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي عوامل علّي مؤثر بر الگوي آموزش هاي مجازي دانشگاهي در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبائی
 
چکیده: 
آموزش هاي الکترونيکي مي تواند نقشي اساسي در آينده نزديک براي رشد و توسعه کشور داشته باشد. هدف اصلي اين پژوهش، شناسايي عوامل علّي مؤثر بر الگوي آموزش هاي مجازي دانشگاهي در ايران و ارائه مدل است. ازاين رو، با نخبگان درباره موضوع پژوهش مصاحبه شد. نمونه گيري به صورت هدفمند و به روش گلوله برفي دنبال شد و درنهايت، 24 مصاحبه کيفي صورت گرفت. يافته هاي پژوهش با روش کدگذاري در سه مرحله باز، محوري و انتخابي تحليل شد. يافته ها بيانگر 80 نشان مؤثر در الگوي آموزش هاي مجازي دانشگاهي در ايران بود. اين نشان ها در 11 مفهوم طبقه بندي شد: مسائل سازماني، مديريت يکپارچه، مزيت رقابتي، کيفيت هدفمند آموزشي، مديريت دانش، تکنولوژي، سنجش پذيري، سهولت دسترسي، نوآوري و خلاقيت، آينده نگري و شايسته سالاري. با توجه به يافته هاي پژوهش راهبردهاي اجرايي ارائه شده است که راهگشاي مديران آموزش هاي مجازي درباره اجراي موفقيت آميز اين نوع آموزش ها و پيامدهاي حاصل از آن است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رودساز، ح.، و کمالیان، ا.، و امیری، م.، و قائم مقامی تبریزی، ا. (1396). شناسایی عوامل علّی مؤثر بر الگوی آموزش های مجازی دانشگاهی در ایران. پژوهش در نظام های آموزشی, 11(36 ), 121-143. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469784



Vancouver : کپی

رودساز حبیب اله، کمالیان امین رضا، امیری مقصود، قائم مقامی تبریزی احمد. شناسایی عوامل علّی مؤثر بر الگوی آموزش های مجازی دانشگاهی در ایران. پژوهش در نظام های آموزشی. 1396 [cited 2022January25];11(36 ):121-143. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469784



IEEE : کپی

رودساز، ح.، کمالیان، ا.، امیری، م.، قائم مقامی تبریزی، ا.، 1396. شناسایی عوامل علّی مؤثر بر الگوی آموزش های مجازی دانشگاهی در ایران. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 11(36 ), pp.121-143. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469784.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 178 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی