3 SID.ir | شناسايي عوامل علّي مؤثر بر الگوي آموزش هاي مجازي دانشگاهي در ايران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

شناسايي عوامل علّي مؤثر بر الگوي آموزش هاي مجازي دانشگاهي در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مديريت دولتي، دانشگاه علامه طباطبائي
 
چکیده: 
آموزش هاي الکترونيکي مي تواند نقشي اساسي در آينده نزديک براي رشد و توسعه کشور داشته باشد. هدف اصلي اين پژوهش، شناسايي عوامل علّي مؤثر بر الگوي آموزش هاي مجازي دانشگاهي در ايران و ارائه مدل است. ازاين رو، با نخبگان درباره موضوع پژوهش مصاحبه شد. نمونه گيري به صورت هدفمند و به روش گلوله برفي دنبال شد و درنهايت، 24 مصاحبه کيفي صورت گرفت. يافته هاي پژوهش با روش کدگذاري در سه مرحله باز، محوري و انتخابي تحليل شد. يافته ها بيانگر 80 نشان مؤثر در الگوي آموزش هاي مجازي دانشگاهي در ايران بود. اين نشان ها در 11 مفهوم طبقه بندي شد: مسائل سازماني، مديريت يکپارچه، مزيت رقابتي، کيفيت هدفمند آموزشي، مديريت دانش، تکنولوژي، سنجش پذيري، سهولت دسترسي، نوآوري و خلاقيت، آينده نگري و شايسته سالاري. با توجه به يافته هاي پژوهش راهبردهاي اجرايي ارائه شده است که راهگشاي مديران آموزش هاي مجازي درباره اجراي موفقيت آميز اين نوع آموزش ها و پيامدهاي حاصل از آن است.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 20
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی