4 SID.ir | تحليل پديدارشناسي معناي ذهني دانشجو از دانشگاه

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تحليل پديدارشناسي معناي ذهني دانشجو از دانشگاه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم اجتماعي، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
هدف اين پژوهش دستيابي به معناي ذهني دانشجويان و درک آنها از دانشگاه پيش از ورود به اين محيط بوده است. بنابراين از روش پديدارشناسي استفاده شد و با انجام مصاحبه هاي عميق با 53 دانشجوي دوره کارشناسي دانشگاه تهران از دانشکده هاي علوم اجتماعي، فني-مهندسي-علوم پايه، حقوق و علوم سياسي، ادبيات و علوم انساني و هنرهاي زيبا به تحليل اطلاعات پرداختيم. نتيجه تحقيق، توصيفي سيستماتيک از معناي ذهني دانشجو نسبت به دانشگاه ايراني است. برقراري ارتباط با ساير دانشجويان و ايجاد اکيپ هاي دوستانه و تعاملات با جنس مخالف و افرادي از شهرهاي ديگر و فرهنگ هاي مختلف و گذران اوقات فراغت و زمان هاي خارج از کلاس درس با آنها، از جمله ادراکات بسياري از دانشجويان است. دانشجويان مي خواهند با ورود به دانشگاه بزرگ و جامع در پايتخت پايگاه اجتماعي خود را بالاتر ببرند وکسب اعتبار کنند. با تمام نارضايتي ها از خوابگاه، معني ذهني مثبتي که از آن در تصور دانشجو وجود دارد اين است که زندگي در خوابگاه مي تواند سبب بالابردن مهارت هايي در فرد شود از جمله کسب استقلال فردي، يادگيري مديريت مالي، تقويت تعاملات اجتماعي، شناخت از خود و سازگاري با محيط. تعداد کمي از دانشجويان، معناي کسب مهارت در دانشگاه براي اشتغال در آينده را در ذهن داشتند.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 30
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی