برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

هماهنگي معناي اوليه و ضمني نماد با هويت برند، در راستاي خلق لوگوي فرهنگ محور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پژوهش‌های عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
يکي از راه کارها که منجر به متفاوت ديده شدن برندها در فضاي تبليغاتي معاصر مي شود، استفاده از هويت هاي تصويري فرهنگي-قومي در لوگوي آن ها است و در جهت برآوري اين امر استفاده از نمادها درخلق هويت بصري يک برند اهميتي ويژه دارد. اما متاسفانه اين گونه به نظر مي آيد که انتخاب نمادها توسط طراح گرافيک در مواردي به طور سليقه اي و يا در حالت خوش بينانه ي آن، تنها با رويکردي فرماليستي صورت مي گيرد. پژوهش حاضر در راستاي رفع اين نقيصه به طرح راه کاري براي خلق لوگوي فرهنگ محور با استفاده از نمادهاي فرهنگي-قومي مي پردازد و به اين سوال پاسخ مي دهد، که چگونه مي توان از نماد به درستي در جهت خلق لوگوي فرهنگ محور بهره برد؟ اين پژوهش از حيث هدف کاربردي بوده و با ماهيت توصيفي-تحليلي به روش مطالعه موردي به بررسي و تحليل نمونه هاي هدفمند بين المللي مي پردازد. لازم به ذکر است که جمع آوري اطلاعات به روش کتابخانه اي و از منابع دست اول صورت گرفته است. در نهايت به کمک مهندسي معکوس نمونه هايي که از نماد در طراحي لوگو در راستاي منافع سازماني بدون در نظر گرفتن دلالت هاي معنايي اوليه و ضمني نماد استفاده کرده اند، اين گونه حاصل شد که در اکثر موارد به معناي ضمني نماد توجه بيشتري شده است؛ بنابراين جدا از خدشه به ارزش هاي فرهنگي، استفاده اين چنين نامناسب از نمادها مي تواند تأثير منفي بر روي هويت و تصوير برند داشته باشد. در حالي که توجه يکسان به معناهاي اوليه و ضمني نماد و هماهنگ نمودن آن با هويت برند راه کاري مناسب در جهت خلق لوگوي فرهنگ محور است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

الیاسی، ا.، و شفیعی، ز.، و افشارمهاجر، ک.، و امیرشاهی، م.، و شیرازی، م. (1397). هماهنگی معنای اولیه و ضمنی نماد با هویت برند, در راستای خلق لوگوی فرهنگ محور. مبانی نظری هنرهای تجسمی, -(6 ), 85-98. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469675



Vancouver : کپی

الیاسی الهام، شفیعی زاهد، افشارمهاجر کامران، امیرشاهی میراحمد، شیرازی محمود. هماهنگی معنای اولیه و ضمنی نماد با هویت برند, در راستای خلق لوگوی فرهنگ محور. مبانی نظری هنرهای تجسمی. 1397 [cited 2022January18];-(6 ):85-98. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469675



IEEE : کپی

الیاسی، ا.، شفیعی، ز.، افشارمهاجر، ک.، امیرشاهی، م.، شیرازی، م.، 1397. هماهنگی معنای اولیه و ضمنی نماد با هویت برند, در راستای خلق لوگوی فرهنگ محور. مبانی نظری هنرهای تجسمی, [online] -(6 ), pp.85-98. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=469675.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 146 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی