5 SID.ir | کارامدي رسانه هاي اجتماعي در رفع نيازهاي اطلاعاتي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان بر اساس هرم نيازهاي اطلاعاتي Norwood

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

کارامدي رسانه هاي اجتماعي در رفع نيازهاي اطلاعاتي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان بر اساس هرم نيازهاي اطلاعاتي Norwood

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات فنآوری اطلاعات در امور سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: امروزه رسانه هاي اجتماعي نقش مهمي در رفع نيازهاي اطلاعاتي افراد به ويژه دانشجويان ايفا مي کنند. پژوهش حاضر با هدف تعيين ميزان کارامدي رسانه هاي اجتماعي در رفع نيازهاي اطلاعاتي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان بر اساس هرم نيازهاي اطلاعاتي Norwood انجام شد. روش بررسي: روش اين مطالعه، پيمايشي و ابزار جمع آوري داده ها، پرسش نامه محقق ساخته بود. جامعه آماري را دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان تشکيل داد. نمونه ها به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شدند. روايي ابزار با کمک متخصصان کتابداري و اطلاع رساني پزشکي و روان شناسي و پايايي آن از طريق ضريب Cronbach¢ s alpha با مقدار 89/0 تأييد گرديد. داده ها با استفاده از آمار توصيفي و آزمون هاي ANOVA و t و ضريب همبستگي Pearson مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته ها: ميانگين استفاده از ابزارهاي رسانه اجتماعي در رفع نيازهاي اطلاعاتي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان به طور کلي کمتر از حد متوسط برآورد گرديد. ميانگين استفاده از ابزارهاي رسانه اجتماعي در رفع نيازهاي اطلاعاتي پايه و اساسي، ياري رسان، روشنگرانه، اغنا کننده و تهذيب و اخلاق به ترتيب 461/2، 323/2، 147/3، 448/2 و 463/2 به دست آمد. همچنين، رشته تحصيلي در ميزان استفاده از ابزارهاي رسانه اجتماعي تأثير داشت، اما سن اثرگذار نبود. نتيجه گيري: ميزان استفاده از ابزارهاي رسانه اجتماعي در رفع انواع نيازهاي اطلاعاتي دانشجويان، کمتر از حد متوسط مي باشد و نياز اطلاعاتي روشنگرانه دانشجويان بيشتر از ساير نيازهاي اطلاعاتي از طريق ابزارهاي رسانه اجتماعي مرتفع مي گردد. مسؤولان سلامت بايد قابليت هاي رسانه هاي اجتماعي را بيشتر براي دانشجويان تبيين نمايند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 36
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی