مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

چارچوب شبکه کسب و کار نهادي هنرهاي تجسمي مبتني بر رويکرد فراترکيب

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مديريت بازرگاني، دانشکده مديريت، دانشگاه علامه طباطبائي، استان تهران، شهر تهران
 
چکیده: 
فهم اينکه بازارهاي هنر چگونه پديد مي¬آيند، براي محققان بازاريابي يک چالش اساسي باقي مانده است. بازار هنر، از يک سو به ارتقا و شناخت هرچه بيشتر آثار هنري و هنرمندان کمترشناخته شده منجر مي¬شود و از سوي ديگر، تجارت را در فرهنگ و هنر ترغيب مي¬کند. سوال اينجاست که چه کساني، طي چه فرايندي بازار هنرهاي تجسمي و تجارت آثار را هدايت مي¬کنند و چه نقش¬هايي برعهده دارند. اين مقاله به مکانيسم ورود افراد به جامعه هنري و مشروعيت يافتن آنها به عنوان هنرمند در طول فرايند تاييد مي¬پردازد. به اين منظور، از متدولوژي کيفي فراترکيب استفاده شده است. نتايج نشان مي¬دهد که بازار هنر متشکل از اعضاي شبکه نهادي کسب و کار شامل چهارده عضو يا نهاد هنر است که هنر را تعريف کرده و با برعهده گرفتن نقش¬هاي مختلف در دو سطح بازار اوليه و ثانويه و طي چهار مرحله ايجاد، معرفي، رشد و بلوغ، دوره عمر هنري يک هنرمند را تا زمان تثبيت او در بازار هنر، هدايت مي¬کنند. درنهايت چارچوبي به عنوان شبکه کنش¬هاي متقابل دنياي هنر ارائه شد که اين سه بعد در کنار هم نشان داده است و در آن، حضور شبکه¬اي از متخصصان تعيين مي-کند چه کسي در دنياي هنر ماندگار شود.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 34
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی