مشخصات مقاله عنوان نشریه: نامه هنرهاي نمايشي و موسيقي اطلاعات شماره: بهار و تابستان 1396 , دوره 7 , شماره 14 ; از صفحه 19 تا صفحه 32 . عنوان مقاله: هايدگر و درام امر گشوده؛ خوانشي تئاتري از «ذکر بر دار کردن حسنک وزير» نویسندگان: بزرگمهر شيرين, فيضي مهدي آدرس: چکیده: اين مقاله گزارش «رويارويي» ما با «ذکر بر دار کردن حسنک وزير» در تاريخ بيهقي به عنوان يک درام حقيقت است. در اين رويارويي «نسبت فضايي» تعيين کننده ي بالقوگي انديشه ها و تصميم هاست. اما در اين ميان، هدف ما ناگزير رسيدن به چشم اندازي است که از آن، بار ديگر پيوند گريزناپذير اثر هنري، حقيقت و سياست، نمايان مي شود. از اين رو نخست در «سرچشمه ي اثر هنري» مارتين هايدگر در پي مفهوم اثر خواهيم بود. بنابراين بحث را از سرچشمه آغاز خواهيم کرد، سپس، در گريز از «سرچشمه»ي اثر هنري، به سوي «تئاتر اثر هنري» خواهيم رفت. «تئاتر اثر هنري» يا «تئاتر حقيقت»، راه گريز از سرچشمه گرايي هايدگر خواهد بود. اما در گام سوم، وظيفه ي ما تنها اين است که نشان دهيم «حسنک-بر-دار-شده» (دارحسنک، ) تئاتري را فراهم آورده و برپا کرده بود. در اين بخش، دوباره به سرچشمه که اين بار به مثابه ي درام «امر گشوده» فهميده مي شود، بازخواهيم گشت. در پايان، اين مسئله بررسي خواهد شد که آيا دارحسنک، به مثابه ي يک اثر، بالقوگي سياسي وضعيت را حفظ نکرده بود؟ کلید واژه: امر گشودهبازنماييتئاتر اثر هنريدارحسنکمارتين هايدگر موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: در بن بست زمان: درآمدي بر انديشه مارتين هايدگرهايدگر، انسان و هستيتحليل رابطه دوجانبه ي تاويل ساختارشکنان حقيقت انديشي افلاطون و تاريخ حقيقت نزد هايدگرهايدگر و علمفلسفه هنر هايدگر مقالات همایشی مرتبط: شناخت تکنولوژی و تاثیرات آن بر معماری بومی با تاکید بر دیدگاه هایدگرگذر از حماسه به درامبررسی پدیدارشناسی هرمنوتیک کیفیت تدریس معلمان ابتدایی از منظر هایدگررویکردی بر هرمنوتیک در علم مراقبت انسانیبررسی تاثیر معرفت شناسی صدرالمتالهین و هایدگر در روش یادگیری و تدریس ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 52 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی