برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1398 , دوره  - , شماره  46 ; از صفحه 104 تا صفحه 124 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي مضامين تعليم و تربيت در آثار عباس يميني شريف

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
از زماني که مساله تعليم و تربيت در زندگي انسان مطرح شده است، ادبيات کودکان و نوجوانان نيز همراه آن مطرح بوده است. به اين صورت که بزرگسالان براي تغيير رفتار کودکان و اثرگذاري روي آن ها داستان ها يا متل ها و يا سرگذشت تجارب خود را داستان وار به ايشان مي گفتند و اين واقعيت را دريافته بودند که اين روش تربيتي از تربيت مستقيم يا اندرز دادن مستقيم موثرتر است زيرا انسان، به خصوص در دوران خردسالي، حکايات، افسانه ها و قصه ها را طبعا دوست دارد و از محتواي آن ها متاثر مي شودداستان، کودک و نوجوان را رهبري مي کند و موجب تربيت و افزايش نيروي فکر او مي گردد. از جمله دست آوردهاي داستان، راهنمايي هاي اخلاقي بدون اجبار، شخصيت پذيري و استقلال شخصي و همچنين برآورده کردن بعضي از نياز هاي ذهني و عاطفي و لذت بردن است. در اين راستا نگارنده بر آن است که جنبه هاي تاثير تعليم و تربيت را در اشعار عباس يميني شريف را بررسي کند و مضامين تربيتي را در اشعار يميني مشخص کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 187 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی