مشخصات مقاله عنوان نشریه: توسعه كارآفريني : زمستان 1394 , دوره 8 , شماره 4 #b00465 ; از صفحه 611 تا صفحه 629 . عنوان مقاله: شناسايي و تحليل راهبرد هاي کارآفرينانه در صنايع غذايي منتخب نویسندگان: اسدي سي سخت کيهان*, طالبي کامبيز, حسيني سيدرسول آدرس: * دانشگاه تهران، تهران چکیده: هدف پژوهش حاضر شناسايي و تحليل راهبردهاي کارآفرينانه در صنايع غذايي منتخب است. با توجه به خلأ پژوهشي در زمينة راهبردهاي کارآفرينانه در صنايع غذايي، پژوهشي کيفي با درنظرگرفتن رويکرد منبع محور و با استفاده از مدل مزيت رقابتي پتراف تعريف و اجرا شد. جامعة آماري شامل پانزده نفر از کارآفرينان حوزة صنايع غذايي، روش نمونه گيري گلوله برفي و روش جمع آوري داده ها مصاحبة نيمه ساختاريافته بوده است. براي تحليل داده هاي حاصل از مصاحبة نيمه ساختاريافته با کارآفرينان، از روش کدگذاري باز، محوري و انتخابي استفاده شده است. نتيجة تحقيق شناسايي هشت راهبرد کارآفرينانه اي است که صنايع غذايي براي ايجاد مزيت رقابتي به کار مي گيرند. اين راهبردها عبارت اند از: راهبرد اتحاد، راهبرد توسعة فرانشيز، راهبرد تقليد خلاق، راهبرد نوآوري باز، راهبرد تملک، راهبرد تمرکز، راهبرد رشد از مقياس کوچک و راهبرد به کارگيري توانمندي هاي سنتي و بومي. كلید واژه: تئوري منبع محور(Q2)راهبرد کارآفرينانه(Q1)صنايع غذايي(Q2)مزيت رقابتي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: الگوي يکپارچه راهبردهاي توليد بازاريابي و کسب و کار و تاثير آنها بر عملکرد سازمانتاثير رابطه هماهنگي راهبرد سطح کسب و کار و راهبرد توليد بر عملکرد سا زماني، (مطالعه موردي در گروه صنعتي صفا)تأثير گرايش کارآفرينانه و راهبرد رقابتي بر بازارگرايي در راستاي بهبود عملکرد و ايجاد مزيت رقابتي پايدارالگويي براي اجرايي کردن برنامه هاي راهبردارائه الگوي انتخاب راهبرد در حوزه دفاع از انقلاب اسلامي مقالات همایشی مرتبط: گردشگري، راهبرد توسعه يکپارچه فضايي- ناحيه اي در ايراناثرات فرهنگ راهبردي بر توسعه سازمان هاشناسايي و اولويت بندي محصولات صنايع غذايي داراي استراتژي?هاي مزيت رقابتي در توسعه صادرات جهت کمک به حل معضل بيکاري و مهاجرت کشورتعيين ارتباط بين راهبرد بازاريابي هزينه محور و مزيت رقابتي در باشگاه هاي ورزشي استان فارسسوگيري نسبت به بازار و عملكرد با تاكيد بر اهميت راهبرد سازماني ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 20 آخرین های بلاگ با کد رایگان QR میزان استفاده از ارائه خود را افزایش دهیدمحققان پر استناد ایران در سال 2019موضوعات جدید علمی را استخراج کنیدبا سرویس رایگان موضوعات مرتبط در ساینس دایرکت آشنا شویمبا پابلونز: مقالات علمی خود را به صورت رایگان از وب آو ساینس رصد کنیمچگونه استنادات خود را افزایش دهیم؟ ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی