برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1398 , دوره  10 , شماره  1 ; از صفحه 34 تا صفحه 49 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير ارزش درک شده بر تصوير ذهني از مقصد، رضايت و وفاداري گردشگران پزشکي (مطالعه موردي: شهر اردبيل)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف ارزش درک شده، به عنوان عنصري اساسي در استراتژي رقابتي است و تحقيقات نشان داده است که بين کيفيت، ارزش، رضايت و تمايلات رفتاري از جمله وفاداري مشتري، قيمت، قصد خريد مجدد و تبليغات شفاهي مثبت روابط معنادار وجود دارد. هدف از تحقيق حاضر تاثير ارزش درک شده بر تصوير ذهني مقصد، رضايت و وفاداري گردشگران پزشکي (مطالعه موردي شهر اردبيل) بود. روش کار اين تحقيق از لحاظ هدف از نوع کاربردي، از لحاظ نوع روش، توصيفي و همبستگي بود. براي نمونه گيري از روش نمونه گيري در دسترس و براي گردآوري داده ها از پرسشنامه استاندارد ارزش درک شده وانگ (2012)، پرسشنامه استاندارد تصوير ذهني از مقصد وانگ (2012)، پرسشنامه استاندارد رضايت گردشگران الهي و حيدري (1387) و پرسشنامه محقق ساخته قاسمي (1394)، استفاده شد. يافته ها نتايج نشان داد کيفيت خدمات ادراک شده، کيفيت ادراک شده، لذت ادراک شده پزشکي، هزينه ادراک شده پزشکي و ريسک ادراک شده پزشکي بر ارزش درک شده گردشگران پزشکي تاثيرگذار است. همچنين تاثير ارزش درک شده بر تصوير ذهني مقصد گردشگران پزشکي تاييد شد. تصوير ذهني از مقصد بر رضايت و وفاداري گردشگران پزشکي تاثير داشته و در نهايت تاثير رضايت بر وفاداري گردشگران پزشکي نيز مورد تاييد قرار گرفت. نتيجه گيري با توجه به يافته ها، سرمايه گذاري در راستاي بهبود کيفيت خدمات گردشگري و نيز کاهش مخاطرات احتمالي ناشي از فعاليت هاي گردشگري و علاوه بر آن تلاش جهت کاهش هزينه هاي مستقيم و غيرمستقيم براي گردشگران پزشگي، مي تواند به بهبود ارزش ادراک شده آنها از گردشگري منجر گردد. همچنين مي توان با ارائه خدمات استاندارد و ايجاد زيرساخت هاي مناسب براي گردشگران پزشکي نسبت به ايجاد تصوير ذهني مثبت در آنها اقدام نمود که اين امر موجب رضايت و در نهايت وفاداري اين گردشگران براي مراجعات بعدي و تبليغات دهان به دهان مثبت توسط آنها خواهد شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عسگرنژادنوری، ب.، و نعمتی، و.، و عباس قلی زاده، ن. (1398). تاثیر ارزش درک شده بر تصویر ذهنی از مقصد, رضایت و وفاداری گردشگران پزشکی (مطالعه موردی: شهر اردبیل). سلامت و بهداشت اردبیل, 10(1 ), 34-49. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468506



Vancouver : کپی

عسگرنژادنوری باقر، نعمتی ولی، عباس قلی زاده ناطق. تاثیر ارزش درک شده بر تصویر ذهنی از مقصد, رضایت و وفاداری گردشگران پزشکی (مطالعه موردی: شهر اردبیل). سلامت و بهداشت اردبیل. 1398 [cited 2022January23];10(1 ):34-49. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468506



IEEE : کپی

عسگرنژادنوری، ب.، نعمتی، و.، عباس قلی زاده، ن.، 1398. تاثیر ارزش درک شده بر تصویر ذهنی از مقصد, رضایت و وفاداری گردشگران پزشکی (مطالعه موردی: شهر اردبیل). سلامت و بهداشت اردبیل, [online] 10(1 ), pp.34-49. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468506.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی