برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1394 , دوره  49 , شماره  3 ; از صفحه 393 تا صفحه 411 .
 
عنوان مقاله: 

کاربرد گسترش عملکرد کيفيت (QFD) در ارتقاي کيفيت خدمات بخش مرجع کتابخانه مرکزي دانشگاه الزهرا (س)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه الزهرا (س)
 
چکیده: 
هدف: بررسي کاربرد روش گسترش عملکرد کيفيت (QFD) در ارتقاي کيفيت خدمات بخش مرجع کتابخانه مرکزي دانشگاه الزهرا. روش/ رويکرد پژوهش: اين پژوهش، يک پژوهش کاربردي و از نوع توصيفي و پيمايشي است. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد لايب کوال و مصاحبه است. از مدل سه مرحله اي QFD و تيم تمرکز 7 نفره براي تعيين ماتريس ارتباط اين مدل استفاده شد. جامعه پژوهش شامل 106 نفر از دانشجويان کارشناسي ارشد دانشگاه الزهرا که از خدمات بخش مرجع استفاده مي کنند، مي باشد. يافته ها: اختلاف بين خواسته هايي که دانشجويان از آنها رضايت داشتند و خواسته هايي که براي آنان اهميت بالايي داشت، نشان مي دهد که خدمات ارائه شده در بخش مرجع کتابخانه مرکزي دانشگاه الزهرا، در حدي نيست که مراجعه کننده مي خواهد. همچنين نتيجه محاسبه ميزان رضايت دانشجويان بر اساس روش QFD نشان داد که جامعه مورد پژوهش، بيشترين ميزان رضايت را از رفتار کتابداران بخش مرجع دارند و کمترين ميزان رضايت را از تجهيزات و فضاي بخش دارند. اجراي روش QFD نيز روشهايي براي بهبود خدمات ارائه شده بخش مرجع و اولويتهاي آن را نشان داد. واژه هاي کليدي: گسترش عملکرد کيفيت(QFD)، خانه کيفيت، کيفيت خدمات مرجع، خدمات مرجع، کتابخانه مرکزي دانشگاه الزهرا، کتابخانه هاي دانشگاهي.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کیانی خوزستانی، ح.، و رادمر، س. (1394). کاربرد گسترش عملکرد کیفیت (QFD) در ارتقای کیفیت خدمات بخش مرجع کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س). تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری), 49(3 ), 393-411. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468420



Vancouver : کپی

کیانی خوزستانی حسن، رادمر سیده هاجر. کاربرد گسترش عملکرد کیفیت (QFD) در ارتقای کیفیت خدمات بخش مرجع کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س). تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری). 1394 [cited 2022January23];49(3 ):393-411. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468420



IEEE : کپی

کیانی خوزستانی، ح.، رادمر، س.، 1394. کاربرد گسترش عملکرد کیفیت (QFD) در ارتقای کیفیت خدمات بخش مرجع کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س). تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری), [online] 49(3 ), pp.393-411. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468420.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 181 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی