برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

توسعه ي يک مدل ارزيابي فازي جديد با تمرکز بر بهبود قابليت اطمينان قضاوت شفاهي مشتريان (مطالعه موردي در حوزه بانکداري اينترنتي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت کسب و کار، دانشگاه آزاد شیراز
 
چکیده: 
استفاده از مدل هاي ارزيابي فازي مبتني بر نظرسنجي امروزه بسيار مورد توجه قرار مي گيرد. در اغلب روش هاي توسعه يافته توجه چنداني به قابليت اطمينان نظرات افراد شرکت کننده در نظرسنجي نشده است. در اين پژوهش، جهت بهبود قابليت اطمينان نظرات (قضاوت شفاهي) افراد يک مدل ارزيابي چند معياره نوين فازي ارائه شده است. جهت طراحي اين مدل، ابتدا روش هاي سوآرا و کوپراس در محيط فازي توسعه و با يکديگر تلفيق شده اند. سپس، در راستاي بهبود قابليت اطمينان داده هاي حاصل از نظرسنجي (قضاوت شفاهي افراد) و افزايش دقت نتايج نهايي، ضمن تفاوت قائل شدن بين وزن ارزياب ها (افراد شرکت کننده در نظرسنجي)، از مفهوم عدد Z ̃ استفاده شده است. به منظور تشريح فرآيند اجرايي مدل پيشنهادي، يک مطالعه ي موردي عملي در حوزه بانکداري اينترنتي به انجام رسيده است که طي آن کيفيت خدمات بانکداري اينترنتي مؤسسه اعتباري کوثر بر اساس شاخص هاي مبتني بر رضايت مشتري مورد ارزيابي قرار گرفته و در نهايت، ضمن تفسير نتايج عددي حاصل و تشريح قابليت هاي برجسته مدل فازي پيشنهادي، نتايج و پيشنهادات مديريتي نيز مورد بحث قرار گرفته است. رويکرد پيشنهادي در اين مقاله، يک مدل تصميم گيري چندمعياره جديد فازي است که با بهبود قابليت اطمينان قضاوت شفاهي افراد، ضمن کاهش عدم قطعيت ذاتي نهفته در مسائل ارزيابي، به بهبود قابليت اطمينان داده هاي تصميم گيري و افزايش دقت نتايج نهايي منجر خواهد شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صادقی، ح.، و کاظمی، ف. (1397). توسعه ی یک مدل ارزیابی فازی جدید با تمرکز بر بهبود قابلیت اطمینان قضاوت شفاهی مشتریان (مطالعه موردی در حوزه بانکداری اینترنتی). مطالعات رفتار مصرف کننده, 5(2 ), 55-82. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468294



Vancouver : کپی

صادقی حسن، کاظمی فضل اله. توسعه ی یک مدل ارزیابی فازی جدید با تمرکز بر بهبود قابلیت اطمینان قضاوت شفاهی مشتریان (مطالعه موردی در حوزه بانکداری اینترنتی). مطالعات رفتار مصرف کننده. 1397 [cited 2022January23];5(2 ):55-82. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468294



IEEE : کپی

صادقی، ح.، کاظمی، ف.، 1397. توسعه ی یک مدل ارزیابی فازی جدید با تمرکز بر بهبود قابلیت اطمینان قضاوت شفاهی مشتریان (مطالعه موردی در حوزه بانکداری اینترنتی). مطالعات رفتار مصرف کننده, [online] 5(2 ), pp.55-82. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468294.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 62 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی