مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

شناسايي و اولويت بندي عوامل تاثيرگذار بر برندملي ايران با رويکرد رفتار شناختي مصرف کننده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشکده پردیس البرز، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
با ظهور عصر ارتباطات، کشورها به طور فزاينده اي از تصوير خود و ديگر کشورها، شناخت پيدا کرده و در پاسخ به آن سعي کرده تا با مديريت تبليغات و به کارگيري راهبردهاي ارتباطي، وجهه کشور خود را درسطح جهان بهبود بخشند. تصوير عمومي از يک کشور مفهومي بوده که با سازه هاي شخصي و کليشه هاي ذهني مردم، از ديگر کشورها همگامي داشته و از طريق اثرگذاري بر نگرش شناختي و عاطفي مصرف کنندگان، بر رفتار انتخابي آنان در ترجيح محصولات و خدمات يک کشور نسبت به ديگر کشورها اثرگذار است. نقش برندملي، در تصوير ذهني مردم ديگر کشورها و در نهايت ارزيابي کلي از آن کشور و محصولات آن، در سال هاي اخير مورد توجه پژوهشگران زيادي قرار گرفته است. در اين پژوهش تلاش شده تا با رويکرد رفتار شناختي ضمن شناسايي عامل هاي اثرگذار بر برندملي ايران، به اولويت بندي آنها مبادرت گردد. در ابتدا به جمع آوري اطلاعات از منابع علمي مرتبط با حوزه پژوهش مبادرت شده و عامل هاي اصلي اثرگذار بر برندملي با بهره گيري از روش فراترکيب شناسايي شده اند. در ادامه از داده هاي بدست آمده از پرسشنامه محقق ساخته به منظور اولويت بندي عوامل استفاده شده است. جامعه نمونه اين بخش شامل کارشناسان و مديران شرکت هاي صادرکننده مواد شوينده و بهداشتي ايراني بوده که با استفاده از روش نمونه گيري قضاوتي مورد انتخاب قرار گرفته و با روش مقايسه زوجي، مورد تحليل قرار گرفته اند. اولويت بندي نهايي عامل ها به ترتيب شامل: "ظرفيت هاي فرهنگي و تاريخي، ظرفيت هاي گردشگري، رفاه، محصولات و خدمات، ظرفيت هاي طبيعي و جغرافيايي، حکومت و ساختار سياسي، ظرفيت هاي انساني، ظرفيت هاي اقتصادي" بوده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 52
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی