مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

عوامل مؤثر بر پذيرش سيستم سفارش غذاي آنلاين از ديدگاه مشتريان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مديريت و اقتصاد، دانشگاه تربيت مدرس، تهران
 
چکیده: 
درحالي که تجارت الکترونيک به سرعت در حال رشد است صنعت غذا نيز جايگاه خود را در اين محدوده در حال رشد پيداکرده است. امروزه با مطرح شدن الگوهاي جديد کسب وکار، تعاريف سنتي بازاريابي دگرگون شده است. بازاريابي يکي از سيستم هاي سازماني و يا يکي از مهم ترين فرآيندهاي سازمان هاي تجاري در جهت دستيابي به اهداف و ارضاي نيازهاي مصرف کنندگان است ازاين رو تحولات عصر ارتباطات در قالب تأثيرات ناشي از توسعه ي تجارت الکترونيک موجب تغييرات چشمگيري در بازاريابي شده است. هدف اصلي از انجام اين پژوهش بررسي نگرش مصرف کنندگان رستوران ها در خصوص خريد اينترنتي غذا است. در خصوص جمع آوري داده ها از مصاحبه هاي تخصصي به منظور احصاء ساير عوامل يا شاخص هايي که در مباني نظري کمتر به آن اشاره شده و پرسشنامه به منظور نظرسنجي از جامعه آماري هدف تهيه شده است. اين پرسشنامه شامل 33 سؤال است. تعداد نمونه آماري 384 نفر است. براي تجزيه وتحليل داده هاي اين تحقيق از مدل يابي معادلات ساختاري استفاده مي گردد. نتيجه فرضيه هاي پژوهش نشان داد 6 فرضيه تائيد يک فرضيه نيز رد شد. فرضيه هاي مربوط به تأثير معنادار و مثبت آساني روند سفارش، سودمند بودن ادراک شده، نوآوري ها، ترفيعات و اعتماد در سفارش غذاي آنلاين بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به سفارش غذاي آنلاين و همچنين اثر نگرش مصرف کنندگان نسبت به سفارش غذاي آنلاين بر رفتار مصرف کننده مورد تأييد قرار گرفتند و فرضيه مربوط به تأثير عوامل بيروني بر نگرش مصرف کننده نسبت به سفارش غذاي آنلاين مورد تأييد قرار نگرفته است.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 27
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی