مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

عوامل مؤثر بر پياده سازي هوشمندي کسب وکار در صنعت بانکداري ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مديريت و اقتصاد، دانشگاه آزاد علوم و تحقيقات، تهران
 
چکیده: 
اگرچه بسياري از سازمان ها به استقرار و استفاده از سيستم هاي هوشمندي کسب وکار روي آورده اند؛ اما همه آن ها در پياده سازي اين سيستم ها موفق نبوده اند. تحقيق حاضر به بررسي جامع عوامل تأثيرگذار بر فرآيند پياده سازي اثربخش اين سيستم ها در صنعت بانکداري ايران پرداخته است. اين تحقيق از نظر هدف، يک پژوهش کاربردي و به لحاظ استراتژي اجرا، يک پژوهش پيمايشي محسوب مي شود؛ همچنين بر اساس طرح پژوهش و نحوه ي گردآوري داده ها، پژوهش حاضر از نوع توصيفي است که براي گردآوري اطلاعات روش هاي مطالعه اسنادي و ميداني بکار گرفته شده است. جامعه آماري اين پژوهش، شامل متخصصان و خبرگان حوزه فناوري اطلاعات و فعال در پياده سازي راهکارهاي هوشمندي کسب وکار در صنعت بانکداري ايران است. در اين تحقيق ابتدا با استفاده از روش کتابخانه اي به بررسي گسترده ادبيات موضوع پرداخته شده که نتيجه آن تهيه چارچوب اوليه عوامل مؤثر بر پياده سازي هوشمندي کسب وکار و معيارهاي اثربخشي هوشمندي کسب وکار بوده است. سپس با استفاده از اين چارچوب اوليه و اخذ نظرات خبرگان با رويکرد تکنيک دلفي فازي، عوامل کليدي مؤثر بر فرآيند پياده سازي هوشمندي کسب وکار و معيارهاي مهم اثربخشي هوشمندي کسب وکار در صنعت بانکداري ايران شناسايي شده و در نهايت مدل پياده سازي اثربخش هوشمندي کسب وکار ارائه شده است. در ادامه تحقيق با استفاده از تحليل عاملي تأييدي و آزمون هاي آماري به اعتبارسنجي مدل پرداخته شد. بر اساس نتايج تحقيق، ابعاد مدل پياده سازي اثربخش هوشمندي کسب وکار در صنعت بانکداري ايران شامل 10 بعد: سازماني، انساني، کيفيت داد، محيطي، قابليت سيستم، راهبردي، کيفيت سرويس، زيرساخت فني و مديريتي و اثربخشي هوشمندي کسب وکار است.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 40
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی