برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1396 , دوره  6 , شماره  22 ; از صفحه 1 تا صفحه 22 .
 
عنوان مقاله: 

تأثير شبکه هاي اجتماعي بر کارآفريني ديجيتالي در شرکت هاي دانش بنيان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان
 
چکیده: 
با توجه به اين که در دنياي رقابتي امروز، افزون بر عوامل اقتصادي، عوامل اجتماعي نيز مي تواند بر کسب وکارهاي تأثيرگذار باشند؛ شبکه هاي اجتماعي به منزله يک مشخصه اجتماعي، نيروي محرکه و پايه اي، براي انسجام اجتماعي در فعاليت-هاي کسب کارهاي اينترنتي نقش بسيار مهمي دارند. هدف اين مقاله بررسي تأثير شبکه هاي اجتماعي (محتواي روابط اجتماعي، ساختار روابط اجتماعي، منابع اجتماعي اطلاعات، شيوه انتقال اطلاعات) در توسعه کارآفريني ديجيتالي (آناليز فرصت، ايجاد و توسعه وب سايت، برنامه بازاريابي الکترونيکي، اجرا و توسعه تجارت الکترونيکي) است. جامعه آماري تحقيق شامل 70 نفر از مديران و کارشناسان فناوري اطلاعات شرکت هاي دانش بنيان مستقر در پارک علم و فناوري استان کرمان است که با ترکيب پرسشنامه ها تعداد 35 پرسشنامه از آن ها به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش پژوهش ازنظر ماهيت، توصيفي پيمايشي است و براي تجزيه وتحليل داده ها از نرم افزار (Spss) و معادلات ساختاري (Smart pls) استفاده شده است. نتايج نشان مي دهد که شبکه هاي اجتماعي بر توسعه کارآفريني ديجيتالي تأثير مثبت و معناداري دارد و از بين ابعاد شبکه هاي اجتماعي، محتواي روابط اجتماعي، شيوه انتقال اطلاعات، منابع اجتماعي اطلاعات داراي بيشترين تأثير را بر کارآفريني ديجيتالي دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ایمانی، ع.، و حسینی فر، ا.، و مبارکی، م. (1396). تأثیر شبکه های اجتماعی بر کارآفرینی دیجیتالی در شرکت های دانش بنیان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 6(22 ), 1-22. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468254



Vancouver : کپی

ایمانی عبدالمجید، حسینی فر اعظم، مبارکی مسلم. تأثیر شبکه های اجتماعی بر کارآفرینی دیجیتالی در شرکت های دانش بنیان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند. 1396 [cited 2022January24];6(22 ):1-22. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468254



IEEE : کپی

ایمانی، ع.، حسینی فر، ا.، مبارکی، م.، 1396. تأثیر شبکه های اجتماعی بر کارآفرینی دیجیتالی در شرکت های دانش بنیان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, [online] 6(22 ), pp.1-22. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468254.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 588 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی