نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1396 , دوره  6 , شماره  21 ; از صفحه 65 تا صفحه 92 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه مدلي جهت دسته بندي حساسات خريداران کتاب با استفاده از رويکرد ترکيبي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران
 
چکیده: 
در سال هاي اخير رشد شبکه هاي اجتماعي و به تبع آن افزايش فزاينده محتواي اين شبکه ها باعث شده است تا افراد براي خريد و استفاده از محصولات، خدمات و يا حتي انتخاب هاي سياسي خود از نظرات ساير افراد براي تصميم گيري استفاده نمايند. با توجه به آنکه نظرات کاربران به صورت متني است و خواندن و جمع بندي آن ها زمان بر و مشکل است، خودکارسازي استخراج عقايد و احساسات نظرات کاربران يکي از راهکارهاي پيشنهادي براي سايت هاي فروش آنلاين جهت ارائه خدمات کاراتر به مشتريان جهت تصميم گيري آگاهانه تر است. تحليل احساسات يا عقيده کاوي فرآيندي است که نظرات، احساسات و نگرش افراد در ارتباط با موضوعي خاص استخراج مي شود و به عنوان شاخه اي از متن کاوي شناخته مي شود. نتايج حاصل از تحليل احساسات مي تواند در سيستم هاي پيشنهاددهنده جهت ارائه پيشنهاد هاي کاراتر براي خريد مورد استفاده قرار گيرد. اطلاعات حاصل از عقيده کاوي مي تواند در زمينه هاي مختلف ازجمله کتابخانه ها در انتخاب بهتر و خريد مبتني بر نظرات واقعي کاربران کاربرد داشته باشد. در اين پژوهش سيستمي جهت دسته بندي خودکار احساسات بيان شده در نظرات مربوط به خريداران کتاب سايت آمازون ارائه شده است. سيستم با استفاده از مدل هاي ترکيبي براي تحليل احساسات نظرات کاربران سايت آمازون طراحي شده است. جهت کليه تحليل ها از پکيج هاي متن کاوي پايتون استفاده است. نتايج نشان مي دهند سيستم پيشنهادي مي تواند به صورت خودکار نظرات مثبت و منفي را با دقت بالاي 80% دسته بندي نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عباسی، ف.، و سهرابی، ب.، و مانیان، ا.، و خدیور، آ. (1396). ارائه مدلی جهت دسته بندی حساسات خریداران کتاب با استفاده از رویکرد ترکیبی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 6(21 ), 65-92. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468246



Vancouver : کپی

عباسی فاطمه، سهرابی بابک، مانیان امیر، خدیور آمنه. ارائه مدلی جهت دسته بندی حساسات خریداران کتاب با استفاده از رویکرد ترکیبی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند. 1396 [cited 2022August12];6(21 ):65-92. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468246



IEEE : کپی

عباسی، ف.، سهرابی، ب.، مانیان، ا.، خدیور، آ.، 1396. ارائه مدلی جهت دسته بندی حساسات خریداران کتاب با استفاده از رویکرد ترکیبی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, [online] 6(21 ), pp.65-92. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468246.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 216 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی