مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارائه مدلي جهت دسته بندي حساسات خريداران کتاب با استفاده از رويکرد ترکيبي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران
 
چکیده: 
در سال هاي اخير رشد شبکه هاي اجتماعي و به تبع آن افزايش فزاينده محتواي اين شبکه ها باعث شده است تا افراد براي خريد و استفاده از محصولات، خدمات و يا حتي انتخاب هاي سياسي خود از نظرات ساير افراد براي تصميم گيري استفاده نمايند. با توجه به آنکه نظرات کاربران به صورت متني است و خواندن و جمع بندي آن ها زمان بر و مشکل است، خودکارسازي استخراج عقايد و احساسات نظرات کاربران يکي از راهکارهاي پيشنهادي براي سايت هاي فروش آنلاين جهت ارائه خدمات کاراتر به مشتريان جهت تصميم گيري آگاهانه تر است. تحليل احساسات يا عقيده کاوي فرآيندي است که نظرات، احساسات و نگرش افراد در ارتباط با موضوعي خاص استخراج مي شود و به عنوان شاخه اي از متن کاوي شناخته مي شود. نتايج حاصل از تحليل احساسات مي تواند در سيستم هاي پيشنهاددهنده جهت ارائه پيشنهاد هاي کاراتر براي خريد مورد استفاده قرار گيرد. اطلاعات حاصل از عقيده کاوي مي تواند در زمينه هاي مختلف ازجمله کتابخانه ها در انتخاب بهتر و خريد مبتني بر نظرات واقعي کاربران کاربرد داشته باشد. در اين پژوهش سيستمي جهت دسته بندي خودکار احساسات بيان شده در نظرات مربوط به خريداران کتاب سايت آمازون ارائه شده است. سيستم با استفاده از مدل هاي ترکيبي براي تحليل احساسات نظرات کاربران سايت آمازون طراحي شده است. جهت کليه تحليل ها از پکيج هاي متن کاوي پايتون استفاده است. نتايج نشان مي دهند سيستم پيشنهادي مي تواند به صورت خودکار نظرات مثبت و منفي را با دقت بالاي 80% دسته بندي نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 42
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی