برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1396 , دوره  6 , شماره  21 ; از صفحه 1 تا صفحه 32 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و اولويت بندي کاربردهاي شبکه کاوي در تجارت الکترونيکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران
 
چکیده: 
امروزه اطلاعات موجود در شبکه هاي اجتماعي از ارزش بسياري برخوردارند و مبناي توسعه ي کسب و کارها هستند. هدف اين تحقيق ارائه ي چارچوبي است که بتواند کاربردهاي حاصل از تحليل شبکه هاي اجتماعي را در تجارت الکترونيک ارائه کند. در اين پژوهش ابتدا در بخش اول کاربردهاي شبکه کاوي با استفاده از روش تحليل محتوا در ابعاد مختلف PEST ) سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فني (استخراج شده و سپس در بخش دوم کاربردهاي يافت شده در دو بخش فني و اقتصادي انتخاب و با استفاده از پيمايش نظر خبرگان و آزمون هاي آماري کاربردهاي با اهميت تر از ميان اين کاربردها شناسايي شدند. در گام بعد جهت اولويت بندي کاربردها با استفاده از روش تحليل سلسله مراتبي(AHP)، مقايسات زوجي صورت گرفته و با توزيع پرسشنامه ي مقايسات زوجي ميان خبرگان داده هاي موردنظر جمع آوري و سپس کاربردها به ترتيب اهميت اولويت بندي شدند. نتايج نشان داد در بعد اقتصادي کشف کلاه برداري، کشف نيازها و علايق مشتريان و در بعد فني بهبود وب سايت هاي تجارت الکترونيکي و شناسايي ترافيک شبکه بالاترين جايگاه را دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

روحانی، س.، و امیریان، س.، و محمدیان، ا. (1396). شناسایی و اولویت بندی کاربردهای شبکه کاوی در تجارت الکترونیکی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 6(21 ), 1-32. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468241



Vancouver : کپی

روحانی سعید، امیریان سمانه، محمدیان ایوب. شناسایی و اولویت بندی کاربردهای شبکه کاوی در تجارت الکترونیکی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند. 1396 [cited 2022January24];6(21 ):1-32. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468241



IEEE : کپی

روحانی، س.، امیریان، س.، محمدیان، ا.، 1396. شناسایی و اولویت بندی کاربردهای شبکه کاوی در تجارت الکترونیکی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, [online] 6(21 ), pp.1-32. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468241.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 127 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی