مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 
طراحي اکو سيستم بازاريابي کارآفرينانه ديجيتال براي خرده فروشي هاي اينترنتي ايران
 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مديريت و حسابداري، دانشگاه علامه طباطبايي
 
چکیده: 
اکو سيستم کارآفرينانه بازاريابي ديجيتال به عنوان شکل جديدي براي سازمان دهي کسب وکار مطرح است که از منابع مؤثر استفاده مي کند. پژوهشگران با بررسي مطالعات صورت گرفته و پژوهش هاي پيشين، ابتدا مفاهيم را استخراج کردند، اما با توجه به مرتبط نبودن برخي از عوامل استخراج شده با وضعيت کنوني خرده فروشي هاي اينترنتي ايران، به کمک دو روش مصاحبه و دلفي ازنظر خبرگان بهره برده شد. روش پژوهش، آميخته کيفي و کمي است و ازلحاظ هدف، توسعه اي و کاربردي به شمار مي رود. ابتدا از طريق مصاحبه با 18 نفر خبره مؤلفه ها شناسايي شد. سپس مدل اوليه توسط 12 نفر از مديران شرکت هاي خرده فروشي اينترنتي و 3 نفر خبرگان دانشگاهي 98 شاخص و 25 مفهوم اکو سيستم بازاريابي کارآفرينانه ديجيتال شرکت هاي خرده فروشي اينترنتي شکل گرفت. در مرحله سوم به منظور تأييد مدل اوليه، از کارشناسان و مديران شرکت خرده فروشي اينترنتي نظرخواهي شد و با استفاده از روش تحليل عاملي اکتشافي دسته بندي شدند. بر اساس نتايج به دست آمده عوامل خارجي، داخلي، ارزش ها و بازيگران شاکله مدل نهايي را ساختند. مدل نهايي از مفاهيم جديد توسعه محصول از طريق سرمايه گذاري تعاملي، کانال هاي يکپارچه، استفاده از کلان داده، مراکز خدمات پايدار، اقتصاد اشتراکي، توليد توسط مصرف کننده و وجود بازيگران مختلف را ارائه کرده است.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 98
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی