مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

کلاس آموزش زبان و محيط ديجيتال؛ بازنمودهاي اجتماعي و استفاده هاي غالب نزد دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 
امروزه جايگاه و اهميت تکنولوژي هاي آموزشي و محيط ديجيتال در امر آموزش، غيرقابل انکار به نظر مي رسد. مهم، شناسايي و آگاه بودن به ابعاد مختلف آموزشي فن آوري هاي نوين ارتباطي و معرفي آن به معلم و دانشجوي امروز مي باشد. تحقيقات انجام شده در اين زمينه نيز ضرورت توجه به اين مفهوم را نمايان مي کند. به نظر مي رسد، قبل از هر چيز، بايد ذهن مخاطب اصلي اين ابزار، يعني فراگيران و آموزگاران را براي پذيرش و کاربردي کردن تکنولوژي ها در روند يادگيري و ياددهي خويش آماده کرد. درنتيجه گام اول، شناسايي نوع نگاه، ميزان آگاهي، علاقه و يا عدم علاقه آنان به اين ابزار است. در اين پژوهش با تمرکز بر بازنمودهاي اجتماعي زبان آموزان از محيط ديجيتال به رابطه بين استفاده هاي غالب دانشجويان و تأثير آن بر ايجاد توانايي خوداتکايي نزد آنان پرداخته ايم. درصدديم تا نشان دهيم بازنمودهاي اجتماعي دانشجويان بر استفاده هاي آنان از تکنولوژي هاي آموزشي تأثير فراواني داشته و نوع استفاده از اين تکنولوژي ها نقش مهمي در ايجاد خوداتکايي نسبي در يادگيري دانشجويان دارد. جامعه آماري پژوهش، تعدادي از دانشجويان زبان هاي خارجي دانشکده زبان ها و ادبيات خارجي دانشگاه تهران مي باشد. اطلاعات لازم نيز از طريق مصاحبه با دانشجويان جمع آوري شده و با روش کيفي مورد تحليل قرار مي گيرند. همچنين در پايان، يک دسته بندي کلي از استفاده هاي غالب آموزشي دانشجويان از محيط ديجيتال ارائه مي گردد. اين مقاله مي کوشد تا بتواند با ارزيابي شرايط موجود، نقاط قوت و ضعف جايگاه محيط ديجيتال را شناسايي کرده و به عنوان گام نخست، راه را براي تحقيقات بعدي و ارائه الگوهاي مناسب آموزشي هموار کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 35
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی