4 SID.ir | شناسايي الگوهاي ذهني کارآفرينان نسبت به کارآفريني فرهنگي با استفاده از روش کيو

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي الگوهاي ذهني کارآفرينان نسبت به کارآفريني فرهنگي با استفاده از روش کيو

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشگاه ایلام، ایران
 
چکیده: 
کارآفريني فرهنگي يکي از ابعاد توسعه ي اقتصادي است که تمرکز روي آن، از جمله عوامل پيشرفت و موفقيت کشورهاي توسعه يافته به شمار مي رود؛ نکته اي که موجب شده در ايران نيز بيش از پيش به اين مقوله توجه شود. پژوهش حاضر به دنبال شناسايي ذهنيت کارآفرينان در مورد کارآفريني فرهنگي در استان ايلام است. چارچوب فلسفي اين پژوهش، پارادايم تفسيري-اثبات گرايي است. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردي است که برحسب روش گردآوري داده ها با روش کيو انجام شده است. در اين راستا، ابتدا با استفاده از ادبيات نظري موضوع و انجام مصاحبه نيمه ساختاريافته با 12 نفر از متخصصان کارآفريني فرهنگي که به صورت نمونه گيري گلوله برفي انتخاب شدند، 110 شاخص کارآفريني فرهنگي شناسايي شده و از اين تعداد، 43 عامل به عنوان نمونه کيو انتخاب شد. جامعه آماري اين پژوهش شامل کارآفرينان فرهنگي استان ايلام است که به صورت هدفمند هشت نفر از آن ها انتخاب شدند و ذهنيت آن ها با استفاده از تحليل عاملي-اکتشافي در نرم افزار SPSS 20 تحليل شد. نتايج نشان داد، هشت نفر موردمطالعه در مجموع سه الگوي ذهني در مورد کارآفريني فرهنگي داشتند که عبارتند از: نوآوري فرهنگي، بازاريابي فرهنگي و بستر فرهنگي. اين الگوها در مجموع 810/63درصد واريانس کل را تبيين مي کنند. الگوي ذهني اول 480/29درصد، الگوي ذهني دوم 291/19درصد و الگوي ذهني سوم 039/15درصد واريانس کل را تشکيل مي دهند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 61
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی