برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1397 , دوره  11 , شماره  3 ; از صفحه 461 تا صفحه 479 .
 
عنوان مقاله: 

بين المللي شدن شرکت هاي دانش بنيان: نقش دانش بازار خارجي و تشخيص فرصت کارآفرينانه بين المللي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تبریز
 
چکیده: 
در ادبيات نظري حوزه کسب وکار، بر نقش کليدي بين المللي شدن شرکت در ارتقاي کيفيت کارکردهاي سازماني و نيز متغيرهاي نهايي نظير کارايي و اثربخشي تأکيد شده است. با توجه به اين مهم و نظر به نقش شرکت هاي دانش بنيان در ايجاد اشتغال و کارآفريني، در اين پژوهش تأثير متغيرهاي دانش بازار خارجي و تشخيص فرصت کارآفرينانه بين المللي، بر بين المللي شدن شرکت هاي کوچک و متوسط حوزه دانش بنيان کشور بررسي شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردي و ازنظر ماهيت و روش، توصيفي-همبستگي است. داده ها از طريق پرسشنامه استاندارد با طيف ليکرت، از 157 شرکت دانش بنيان در سرتاسر کشور جمع آوري شده، براي روايي صوري از نظر خبرگان و براي سنجش پايايي از آلفاي کرونباح و پايايي ترکيبي استفاده شده است. فرضيه ها با استفاده از روش مدل سازي معادلات ساختاري به روش حداقل مربعات جزئي و نرم افزار Smart PLS 3 آزمون شده است. يافته ها نشان مي دهد، دانش بازار خارجي و تشخيص فرصت کارآفرينانه بين المللي، بر بين المللي شدن شرکت هاي دانش بنيان تأثير مثبت دارد. متغير تشخيص فرصت کارآفرينانه بين المللي نيز نقش ميانجي در رابطه دانش بازار خارجي و بين المللي شدن دارد. بر اين اساس لازم است براي کمک به نشر آثار مثبت شرکت هاي دانش بنيان بر اقتصاد کشور، توسعه قابليت هاي شناخت دانش بازار و تشخيص فرصت هاي کارآفريني بين المللي مديران و دست اندرکاران به عنوان اولويت هاي راهبردي لحاظ شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صنوبر، ن.، و سروری، ر.، و جبارزاده، ی. (1397). بین المللی شدن شرکت های دانش بنیان: نقش دانش بازار خارجی و تشخیص فرصت کارآفرینانه بین المللی. توسعه کارآفرینی, 11(3 ), 461-479. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468059



Vancouver : کپی

صنوبر ناصر، سروری رحیم، جبارزاده یونس. بین المللی شدن شرکت های دانش بنیان: نقش دانش بازار خارجی و تشخیص فرصت کارآفرینانه بین المللی. توسعه کارآفرینی. 1397 [cited 2022January25];11(3 ):461-479. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468059



IEEE : کپی

صنوبر، ن.، سروری، ر.، جبارزاده، ی.، 1397. بین المللی شدن شرکت های دانش بنیان: نقش دانش بازار خارجی و تشخیص فرصت کارآفرینانه بین المللی. توسعه کارآفرینی, [online] 11(3 ), pp.461-479. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468059.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 292 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی