4 SID.ir | ارزيابي مؤلفه هاي مديريت زنجيرة تأمين کارآفرينانة مرتبط با فرايند توسعة محصول جديد (مورد مطالعه: شرکت هاي کارآفرين فعال در صنعت شويندة ايران)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي مؤلفه هاي مديريت زنجيرة تأمين کارآفرينانة مرتبط با فرايند توسعة محصول جديد (مورد مطالعه: شرکت هاي کارآفرين فعال در صنعت شويندة ايران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفريني، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
در اين پژوهش، مؤلفه هاي مديريت زنجيرة تأمين کارآفرينانة مرتبط با فرايند توسعة محصول جديد در شرکت هاي کارآفرين فعال در صنعت شويندة ايران ارزيابي شده است. اين پژوهش از نظر هدف، کاربردي و برحسب گردآوري داده ها، پژوهشي کمي از نوع توصيفي-پيمايشي است. روش تجزيه وتحليل در اين پژوهش رويکرد ترکيبي AHP-TOPSIS است. جامعة آماري اين تحقيق شامل 21 نفر از کارشناسان و کارشناسان ارشد توليد و مديران ارشد شرکت هاي منتخب در حوزة شوينده ها (شرکت هاي پاکنام، پاکريز، کندر، محصولات بين المللي پارس، کفساز و من) است. با توجه به نتايج روش AHP به منظور تعيين وزن هاي شاخص هاي ارزيابي موفقيت توسعة محصول جديد، معيار سودآوري شرکت از فروش محصول جديد و ميزان سهم بازار حاصل از توليد محصول جديد با 257/0 و 249/0 بيشترين اهميت را دارند. با توجه به نتايج روش TOPSIS به منظور رتبه بندي مؤلفه هاي زنجيرة تأمين کارآفرينانه، مؤلفه هاي بازاريابي و فروش شرکت، رشد سهم بازار زنجيرة صنعت شوينده و عوامل سازماني (منابع انساني شرکت) با وزن 868/0، 779/0 و 757/0 به ترتيب در رتبه هاي اول تا سوم قرار دارند.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 21
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی