4 SID.ir | واکاوي سوگيري اعتماد به نفس بيش ازاندازه در رفتار بازاريابي کارآفرينانه

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

واکاوي سوگيري اعتماد به نفس بيش ازاندازه در رفتار بازاريابي کارآفرينانه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفريني، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
کارآفرينان در بسياري از تصميمات خود در برابر سوگيري هاي تصميم گيري، از جمله اعتماد به نفس بيش از اندازه آسيب پذيرند. اعتماد به نفس بيش از اندازه پيامدهاي مهمي در تصميمات مختلف کارآفرينان دارد. همچنين، رفتار بازاريابي کارآفرينانه يکي از مهم ترين ويژگي هاي کارآفرينان به ويژه در کسب وکارهاي کوچک است. اين پژوهش با هدف واکاوي اعتماد به نفس بيش از اندازه در رفتار بازاريابي کارآفرينانه انجام شد. براساس يافته هاي اين پژوهش که بر حسب هدف کاربردي بوده و برحسب گردآوري اطلاعات کيفي-داده بنياد نظام مند که داده هاي آن از مصاحبه هاي نيمه ساختاريافته با 18 کارآفرين نوپاي دانش بنيان فناوري نانو و زيست فناوري واقع در استان تهران گردآوري و تحليل شد. منابع بنگاه، اهداف بنگاه، تلاطم محيطي، ناملايمات محيطي، خوش بيني و خودباوري به عنوان مهم ترين عوامل شکل دهنده ي اعتماد به نفس بيش از اندازه، تصميمات مربوط به بازار و تصميمات مربوط به محصول به عنوان مهم ترين راهبردهاي ناشي از اثرات آن و درنهايت سود و زيان به عنوان مهم ترين پيامدهاي اعتماد به نفس بيش از اندازه در رفتار بازاريابي کارآفرينانه شناسايي شدند.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 46
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی