مشخصات مقاله عنوان نشریه: توسعه كارآفريني اطلاعات شماره: زمستان 1396 , دوره 10 , شماره 4 ; از صفحه 713 تا صفحه 732 . عنوان مقاله: شناخت کارآفرينان از ويژگي هاي مدل کسب وکار اثرگذار با استفاده از روش شبکة خزانه (مورد مطالعه: کارآفرينان حوزه ي کسب وکارهاي الکترونيکي در ايران) نویسندگان: نيک بين حسين, داوري علي*, بديع زاده علي, حسيني نيا غلامحسين آدرس: * دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران چکیده: شناخت کارآفرينان به منظور معرفي سازه هاي مدل کسب وکار اثرگذار، بسيار پيچيده و متفاوت است. در ادبيات علم کارآفريني براي طراحي منسجم اين شناخت هاي کارآفرينان نقص هاي فراواني مشاهده مي شود. اين پژوهش به دنبال طراحي منظومه ي مدل کسب وکار اثرگذار با استفاده از سازه هاي شخصي کارآفرينان حوزه ي کسب وکارهاي الکترونيکي در ايران بوده است. اين پژوهش از نوع کاربردي و روش گردآوري داده ها، روش شبکه خزانه است. تعداد 13 نفر از کارآفرينان اين حوزه با در نظر گرفتن نقطه ي اشباع به عنوان نمونه بررسي شده اند. ابزار گرد آوري داده ها، مصاحبه ي نيمه ساختار يافته مي باشد. براساس روش شبکه ي خزانه با 5 عنصر تشکيل دهنده ي اين شبکه، 13 شبکه خزانه شخصي منفرد و در مجموع 346 سازه شخصي اوليه درباره ي مدل کسب وکار اثرگذار به دست آمد. با تحليل محتواي اين سازه ها، شبکه ي جمعي مشتمل بر 5 عنصر و 37 سازه ي ثانويه احصاء شده است و روايي و پايايي پژوهش تاييد شده است. در نتيجه 6 خوشه ي مجزاء از ويژگي هاي مدل کسب وکار اثرگذار از سازه هاي ذهني کارآفرينان حوزه ي کسب وکارهاي الکترونيکي به دست آمد که مي تواند کاربرد علمي وعملي درحوزه ي علم کارآفريني داشته باشد. کلید واژه: مدل کسب وکار اثرگذار(Q1)شبکه ي خزانه(Q1)عنصر(Q1)سازه(Q1)نظريه ي سازه ي شخصي(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مطالعه تطبيقي کسب وکارهاي الکترونيکي در ايران در مقايسه با کسب وکارهاي برتر در مقياس جهانيشناسايي عوامل خروج کارآفرينان ايراني: رويکرد روايتيتأثير عوامل محيطي بر تصميم گيري اخلاقي در کسب وکارهاي نوپاتأثير سياست هاي کارآفريني و محيط کسب وکار بر توسعه ي کارآفرينياثر ترس ادراکي کارآفرينان بر عملکرد فردي و عملکرد کسب وکار در واحدهاي کوچک توليدي شهرستان گناباد مقالات همایشی مرتبط: بررسی ارتباط بین دانش کارآفرینی با صلاحیت ایجاد کسب و کار در بین دانشجویانارایه چهارچوبی برای طراحی مدل کسب و کاربررسی تاثیر قابلیت استراتژی های کسب وکار بر عملکرد با نقش تعدیل کننده مدیریت دانش، مطالعه موردی : گروه خودرو سازی سایپافضای کسب وکار در استان کرمانشاه: وضعیت و جایگاه آن در کشورارزیابی متغیرهای اثرگذار نظام پیشنهادها بر فضای کسب وکار (مطالعه موردی: شرکت فولاد اکسین خوزستان) ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 55 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی