مشخصات مقاله عنوان نشریه: دندانپزشكي كودكان ايران اطلاعات شماره: پاييز و زمستان 1397 , دوره 14 , شماره 1 ; از صفحه 77 تا صفحه 84 . عنوان مقاله: بررسي نحوه آموزش و ارزشيابي واحد هاي عملي پري کلينيک و کلينيک دندانپزشکي کودکان از ديدگاه دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي تهران نویسندگان: نجف پور ابراهيم, سراج بهمن, قديمي سارا*, مهديلو توحيد آدرس: * گروه دندانپزشکی کودکان، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران چکیده: زمينه و هدف: آموزش باليني در دندانپزشکي به علت حجم بالاي واحدهاي عملي و ابعاد يادگيري مهارتي گسترده آن نياز به توجه خاصي دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسي نحوه آموزش و ارزشيابي واحد هاي عملي پري کلينيک و کلينيک دندانپزشکي کودکان از ديدگاه دانشجويان بخش در دانشکده دندانپزشکي دانشگاه تهران انجام شد. نفر از دانشجويان دوره 641 تحليلي – مواد و روش ها: در اين مطالعه مقطعي توصيفي که واحدهاي باليني پري کلينيک و کلينيک دندانپزشکي کودکان را در بخش، عمومي دندانپزشکي کودکان دانشگاه علوم پزشکي تهران گذرانده بودند؛ شرکت داشتند. به منظور گردآوري داده ها از پرسشنامه محقق ساخته که روايي و پايايي آن مورد بررسي قرار گرفت؛ استفاده شد. براي آناليز توصيفي داده ها، ازآماره هاي توصيفي و براي جنس، آناليز تحليلي داده ها براي بررسي تفاوت نظر دانشجويان بر اساس سال تحصيلي. استفاده شد SPSS 22. 0 و سن از مدل رگرسيون چندگانه با استفاده از نرم افزارهاي درصد دانشجويان با نحوه ارزيابي مناسب دانشجويان 83 يافته ها: در اين مطالعه تنها درصد از دانشجويان ميزان تجهيزات 83 در انتهاي بخش مخالف داشت. تنها حدود فيزيکي و وسايل و مواد مورد نياز دانشجو در بخش و لابراتوآر را مناسب ندانستند. در مورد اکثر مهارت ها، دانشجويان از بخش کودکان راضي بوده و قادر به انجام بيشتر مهارت ها به تنهايي بودند. بيشترين مشکل دانشجويان در رابطه با مهارت فضانگهدار (ثابت و متحرک) گزارش شد. سن و جنس دو عامل تاثير گذار بر نظرات دانشجويان در برخي از موارد مورد سوال بود اما سال تحصيلي به دانشگاه بيشترين عامل تاثيرگذار بر ميزان عدم امتناع از انجام مهارتهاي مورد نياز دندانپزشکي در بخش کودکان بود. نتيجه گيري: دانشجويان در مورد نحوه آموزش واحدهاي عملي پري کلينيک و کلينيک دندانپزشکي کودکان در مورد اکثر مهارت ها، از آموزش بخش کودکان راضي بوده و، قادر به انجام بيشتر مهارت ها به تنهايي بودند. در مورد مهارتهايي مانند فضانگهدار تهيه بسته هاي آموزشي مي تواند باعث بهبود اين مهارت ها گردد. کلید واژه: آموزش(Q2)ارزشيابي(Q2)دندانپزشکي(Q2)کودکان(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي انگيزه ها و ديدگاه هاي دانشجويان دانشکده دندانپزشکي مشهد پيرامون انتخاب رشته تحصيلي خويش در سال 1389دستيابي به اهداف عملي در گروه آموزشي دندانپزشکي کودکانبررسي ديدگاه دانشجويان درباره نحوه آموزش و ارزشيابي واحدهاي باليني دانشکده دندانپزشکي مشهد-ايران در سال 1388بررسي ميزان موفقيت بخش دندانپزشکي کودکان دانشکده دندانپزشکي مشهد در آموزش مهارتهاي باليني از ديدگاه دانشجويانبررسي عوامل استرس زاي محيط آموزشي دانشجويان دانشکده دندانپزشکي همدان مقالات همایشی مرتبط: معیار انتخاب اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکیآگاهی دانشجویان غیر دندانپزشکی در حال تحصیل در شهر کرمانشاه از رشته های تخصصی دندانپزشکیوضعیت تحصیلی دوره علوم پایه دندانپزشکی و همبستگی آن با سوابق تحصیلی قبلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهارزیابی آموزش مهارت های بالینی دندانپزشکی از دیدگاه فراگیران در دانشکده دندانپزشکی شیرازسبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 154 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی