3 SID.ir | بررسي رابطه ي بين بازاريابي کارآفرينانه و وفاداري به برند در صنايع غذايي لبني (مورد مطالعه: برند کاله)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه ي بين بازاريابي کارآفرينانه و وفاداري به برند در صنايع غذايي لبني (مورد مطالعه: برند کاله)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفريني، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
اين پژوهش با هدف بررسي رابطه ي بين ابعاد منتخب بازاريابي کارآفرينانه و وفاداري به برند در صنايع غذايي لبني، انجام شده است. نوآوري اين پژوهش چنين است که، براي اولين بار سنجه­ ها و ابعاد سازه ي بازاريابي کارآفرينانه، از ديد مشتريان، با بهره­ گيري از مطالعه هاي گذشته، استخراج و رابطه ي اين ابعاد بر وفاداري مشتريان نسبت به برند کاله، ارزيابي شده است. اين تحقيق، از لحاظ هدف در زمره ي پژوهش هاي کاربردي بوده و از لحاظ نحوه ي گردآوري داده ها توصيفي-همبستگي است. جامعه ي مورد بررسي کليه ي شهروندان تهراني هستند که از محصولات شرکت کاله استفاده کرده­ اند. اين پژوهش در سال 1396 به انجام رسيده است. براي گردآوري اطلاعات با استفاده از جدول مورگان براي تعيين حجم نمونه تعداد 380 پرسشنامه استاندارد با روش نمونه گيري تصادفي ساده در بين اعضاي نمونه، توزيع و اطلاعات به روش تحليل معادلات ساختاري و از طريق نرم افزار ليزرل نسخه 8/8 تحليل شده است. نتايج نشان دهنده ي وجود رابطه ي مستقيم بين دو بعد نوآوري­ گرايي ادراک شده و ارزش­ آفريني ادراک شده با وفاداري به برند و رابطه ي معکوس بين بُعد ­ بيش­ فعالي ادراک شده و وفاداري به برند در مشتريان کاله است.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 53
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی