4 SID.ir | ارائه الگوي آموزشي توسعه توانمندي هاي کارآفرينانه در دانش-آموزان با ميانجي گري ويژگي هاي شخصيتي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

ارائه الگوي آموزشي توسعه توانمندي هاي کارآفرينانه در دانش-آموزان با ميانجي گري ويژگي هاي شخصيتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
 
چکیده: 
هدف اين پژوهش تعيين ويژگي­ هاي شخصيتي کارآفريني و ارائه ي الگوي آموزشي براي توسعه ي اين ويژگي ها در دانش آموزان مقطع دبستان است. در گام اول، ضرورت هاي شخصيتي مرتبط با فرآيند کارآفريني تعيين و اولويت هر ويژگي در پرورش توانمندي کارآفرينانه مشخص شد. در مرحله ي بعدي، فهرست فعاليت ها و رويکردهاي آموزشي در مقطع دبستان گردآوري و ميزان اثرگذاري هر عامل در توسعه ي ويژگي هاي شخصيتي دانش آموزان تعيين و در ادامه هريک از فعاليت ها و رويکردها وزن دهي شده اند. در نهايت الگوي آموزشي توسعه ي توانمندي هاي کارآفرينانه ي دانش آموزان ارائه شده است. اين تحقيق از نوع کاربردي و آميخته ي اکتشافي مي باشد. جامعه ي آماري در بخش صنعت کارآفرينان و در بخش آموزش، آموزگاران و کارشناسان آموزشي مقطع دبستان بوده و نمونه ي آماري با روش قضاوتي و هدفمند انتخاب و با روش گلوله ي برفي توسعه يافت. در تحليل داده ها از روش هاي تحليل محتوا، تحليل سلسله مراتبي و روش تاپسيس استفاده شد. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد رويکرد مديريت مشارکتي در برنامه هاي مدرسه، الگوسازي براي دانش آموز، تشويق هدفمند و برقراري رابطه ي احساسي مثبت با آن ها در کنار فعاليت­ هايي از قبيل هنرهاي آوايي و نمايشي، بازي هاي آموزشي و تقليدي و پرورش مهارت هاي ارتباط کلامي و برنامه ريزي اثرگذاري معناداري بر ويژگي­ هاي شخصيتي و رشد توانمندي هاي کارآفرينانه در دانش آموزان دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 63
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی