5 SID.ir | نقش هاي بنگاه جديد فناوري نانو در توسعه ي محصول پ مشترک با شرکت صنعتي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

نقش هاي بنگاه جديد فناوري نانو در توسعه ي محصول پ مشترک با شرکت صنعتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
بنگاه هاي جديد به طور معمول فاقد منابع و قابليت هاي موردنياز بوده و به دنبال ايجاد همکاري به منظور دسترسي به منابع بيرون از بنگاه هستند. عليرغم اهميت همکاري بنگاه هاي جديد با شرکت هاي صنعتي، تکامل نقش بنگاه جديد در همکاري با شرکت صنعتي در طي فرايند توسعه ي محصول جديد، کمتر موردتوجه محققان بوده است. اين تحقيق بر مبناي هدف، کاربردي و برحسب گردآوري اطلاعات، کيفي است و با روش مورد کاوي چندگانه طولاني مدت، به بررسي پنج همکاري بنگاه جديد فناور نانو و شرکت صنعتي از سال 1389 تا 1395 پرداخته است. روش گردآوري داده، مصاحبه ي نيمه ساختاريافته و بررسي مکاتبات، توافق نامه ها، قراردادها و صورت جلسات بوده و براي تجزيه وتحليل داده ها، پس از اشباع نظري، از روش کدگذاري استفاده شد. يافته­ هاي تحقيق نشان مي دهد نقش بنگاه جديد در ابتداي همکاري، توصيه کننده ي فناوري و برانگيزاننده ي شرکت صنعتي بوده و بعداز آن به ترتيب مجري پژوهش هاي موردنياز شرکت صنعتي، ارائه دهنده ي دانش فني، تأمين کننده ي مواد و تجهيزات پيشرفته موردنياز شرکت صنعتي و سرانجام مشاوره ي وي در حوزه­ هاي فناوري است. اين مطالعه تصوير مناسبي از همکاري بنگاه جديد فناوري نانو با شرکت هاي صنعتي براي محققان و مديران بنگاه­ ها و شرکت­ ها و همچنين سياست گذاران ارائه مي کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 39
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی