مشخصات مقاله عنوان نشریه: توسعه كارآفريني اطلاعات شماره: پاييز 1396 , دوره 10 , شماره 3 ; از صفحه 397 تا صفحه 415 . عنوان مقاله: تحليل مدل رفتاري کسب و کارهاي نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتري (مطالعه موردي: کسب و کارهاي نوپاي مستقر در شتاب دهنده هاي شهر تهران) نویسندگان: سخدري کمال*, زارعي بهروز, صادقي بهزاد آدرس: * دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران چکیده: با وجود گسترش روزافزون نقش و اهميت کسب وکارهاي نوپا در جوامع، مفهوم مختصري درمورد الگوهاي رفتاري کسب وکارهاي نوپاي موفق در ادبيات کارآفريني وجود دارد. هدف اين پژوهش، تحليل الگوي رفتاري کسب وکارهاي نوپاي ايراني در شهر تهران براساس مدل توسعه ي مشتري است. اين پژوهش از نظر هدف، کاربردي است و برحسب روش گردآوري اطلاعات، کيفي و با استفاده از روش مطالعه ي موردي از نوع طرح پژوهش قالبي يا مبتني بر تمپليت، با 12 کسب و کار نوپاي مستقر در شتاب دهنده هاي شهر تهران که با روش نمونه گيري قضاوتي انتخاب شده بودند، مصاحبه هاي عميق انجام گرفته است. مطابق نتايج، رفتارهاي تمرکز بر مشکل قبل از راه حل، تمايل به آزمون وخطا، شروع با مقياس پايين، انعطاف پذيري يا تغيير مسير، توسعه ي محصول هم زمان با توسعه ي مشتري، پايين نگه داشتن هزينه ها يا زيان قابل تحمل، احتمال موفقيت کسب وکارهاي نوپا را افزايش مي دهد. کلید واژه: استارتاپ(Q1)مدل توسعه ي مشتري(Q1)مدل رفتاري(Q1)مطالعه ي موردي قالبي يا مبتني بر تمپليت(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: آسيب شناسي برنامه هاي حمايتي دولت از رشد کسب وکارهاي خانگي از ديدگاه زنان صاحب کسب وکارهاي خانگي در ايران مطالعه تطبيقي کسب وکارهاي الکترونيکي در ايران در مقايسه با کسب وکارهاي برتر در مقياس جهانيشناسايي و اولويت بندي پيشران هاي توسعه ي کسب و کارهاي نوپا (استارت آپ ها) با استفاده از روش شناسي کيوتأثير عوامل محيطي بر تصميم گيري اخلاقي در کسب وکارهاي نوپاشناسايي الگوي رشد کسب و کارهاي کوچک و متوسط در صنعت غذايي ايران، با استفاده از نظريه برخاسته از داده ها مقالات همایشی مرتبط: بررسی میزان آشنایی مدیران کسب و کارهای آموزشی با تئوری ها و متاتئوری های برنامه ریزی درسی (مطالعه موردی: مدیران کسب و کارهای آموزشی شهرستان کوهرنگ)معماری مدل های کسب و کار الکترونیکی در تجارت الکترونیکارایه چهارچوبی برای طراحی مدل کسب و کاربررسی مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کارهای اینترنتیعوامل موثر بر شناسایی فرصت در کسب وکارهای خانگی، در ایران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 277 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی