4 SID.ir | تحليل مدل رفتاري کسب و کارهاي نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتري (مطالعه موردي: کسب و کارهاي نوپاي مستقر در شتاب دهنده هاي شهر تهران)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل مدل رفتاري کسب و کارهاي نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتري (مطالعه موردي: کسب و کارهاي نوپاي مستقر در شتاب دهنده هاي شهر تهران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
با وجود گسترش روزافزون نقش و اهميت کسب وکارهاي نوپا در جوامع، مفهوم مختصري درمورد الگوهاي رفتاري کسب وکارهاي نوپاي موفق در ادبيات کارآفريني وجود دارد. هدف اين پژوهش، تحليل الگوي رفتاري کسب وکارهاي نوپاي ايراني در شهر تهران براساس مدل توسعه ي مشتري است. اين پژوهش از نظر هدف، کاربردي است و برحسب روش گردآوري اطلاعات، کيفي و با استفاده از روش مطالعه ي موردي از نوع طرح پژوهش قالبي يا مبتني بر تمپليت، با 12 کسب و کار نوپاي مستقر در شتاب دهنده هاي شهر تهران که با روش نمونه گيري قضاوتي انتخاب شده بودند، مصاحبه هاي عميق انجام گرفته است. مطابق نتايج، رفتارهاي تمرکز بر مشکل قبل از راه حل، تمايل به آزمون وخطا، شروع با مقياس پايين، انعطاف پذيري يا تغيير مسير، توسعه ي محصول هم زمان با توسعه ي مشتري، پايين نگه داشتن هزينه ها يا زيان قابل تحمل، احتمال موفقيت کسب وکارهاي نوپا را افزايش مي دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 97
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی