مشخصات مقاله عنوان نشریه: توسعه كارآفريني اطلاعات شماره: پاييز 1396 , دوره 10 , شماره 3 ; از صفحه 517 تا صفحه 534 . عنوان مقاله: شناسايي و اولويت بندي پيشران هاي توسعه ي کسب و کارهاي نوپا (استارت آپ ها) با استفاده از روش شناسي کيو نویسندگان: ندافي راضيه*, احمدوند مصطفي آدرس: * دانشکده کشاورزی، دانشگاه یاسوج چکیده: کسب وکارهاي نوپا نقشي اساسي در اشتغال زايي و افزايش توليد دارند. اين درحالي است که عوامل مختلفي در گسترش اين کسب وکارها در سطوح خرد و کلان مؤثر هستند؛ بنابراين، هدف اين پژوهش شناسايي و اولويت بندي پيشران هاي توسعه ي کسب وکارهاي نوپا است. از اين رو، پژوهش حاضر، پژوهشي کاربردي و مقطعي است که با استفاده از روش کيفي از نوع کيو انجام گرفته است. در اين پژوهش، 40 نفر از مشارکت کنندگان در رويداد هم نت روستا در استان اصفهان به صورت هدفمند انتخاب شدند که پس از بررسي مباني نظري، مصاحبه و ايجاد فضاي گفتمان، 50 گويه (کارت کيويي) استخراج و پالايش شد. سپس مشارکت کنندگان، کارت هاي کيو را در سه دسته ي موافق، مخالف و بي نظر مرتب سازي و دسته بندي کردند. سپس نرم افزار PQ-method براي تحليل عاملي اکتشافي داده ها به کار گرفته شد. نتايج حاصل از امتيازهاي استانداردشده ي آرايه هاي عاملي نشان داد که ديدگاه شرکت کنندگان به دو الگوي متفاوت قابل تفکيک است. الگوي اول بر سرعت عمل، تيم کاري، ذات ايده و فرصت سنجي و الگوي دوم بر مشتري، رقبا، شريک سرمايه گذار و حمايت ها تأکيد دارد. در الگوي اول، توجه بر پرورش خلاقيت و ايجاد زمينه هاي بروز نوآوري ها در افراد مستعد از طريق آموزش و ايجاد بسترهاي فرهنگي در جامعه ي مورد اشاره است. در الگوي دوم نيز حمايت از ظرفيت هاي بالقوه، تأمين امنيت سرمايه گذاري و فرهنگ سازي کارگروهي در کسب وکارهاي مورد نظر است. کلید واژه: استارت آپ(Q1)ايده(Q1)روش کيو(Q1)کارآفريني روستايي(Q1)کسب وکارهاي نوپا(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: تحليل مدل رفتاري کسب و کارهاي نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتري (مطالعه موردي: کسب و کارهاي نوپاي مستقر در شتاب دهنده هاي شهر تهران)مطالعه تطبيقي کسب وکارهاي الکترونيکي در ايران در مقايسه با کسب وکارهاي برتر در مقياس جهانيآسيب شناسي برنامه هاي حمايتي دولت از رشد کسب وکارهاي خانگي از ديدگاه زنان صاحب کسب وکارهاي خانگي در ايران شناسايي الگوي رشد کسب و کارهاي کوچک و متوسط در صنعت غذايي ايران، با استفاده از نظريه برخاسته از داده هاتأثير عوامل محيطي بر تصميم گيري اخلاقي در کسب وکارهاي نوپا مقالات همایشی مرتبط: بررسی میزان آشنایی مدیران کسب و کارهای آموزشی با تئوری ها و متاتئوری های برنامه ریزی درسی (مطالعه موردی: مدیران کسب و کارهای آموزشی شهرستان کوهرنگ)معماری مدل های کسب و کار الکترونیکی در تجارت الکترونیکعوامل موثر بر شناسایی فرصت در کسب وکارهای خانگی، در ایرانبهبود فضای کسب و کار در ایران از طریق بهبود شاخص حمایت از سرمایه گذاران خردارایه چهارچوبی برای طراحی مدل کسب و کار ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 489 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی