مشخصات مقاله عنوان نشریه: سياستگذاري عمومي اطلاعات شماره: پاييز 1397 , دوره 4 , شماره 3 ; از صفحه 67 تا صفحه 86 . عنوان مقاله: بررسي ابزارهاي سياستي موردنياز براي همکاري بنگاه هاي جديد فناوري نانو و شرکت هاي صنعتي نویسندگان: بحريني زارج محمدعلي, مبيني دهکردي علي*, ميگون پوري محمدرضا آدرس: * دانشگاه تهران چکیده: ابزارهاي سياستي توسعه نوآوري، موضوعي کليدي و موردتوجه محققين است. در اين مقاله، ابزارهاي سياستي موردنياز، براي همکاري مؤثر بنگاه هاي جديد فناوري نانو و شرکت هاي صنعتي به منظور توسعه محصول جديد مورد بررسي قرارگرفته و به واکاوي پنج همکاري بنگاه جديد نانو و شرکت صنعتي از سال 1389 تا 1396 پرداخته شده است. نوآوري اين تحقيق در دو بخش است. بخش اول به معرفي بسته ابزارهاي سياستي موردنياز مانند ابزارهاي محرک بازار (يارانه، خريد دولتي، مشوق هاي مالياتي و استاندارسازي)، ابزارهاي حقوقي، مشوق هاي مالي براي سفارشي سازي تحقيقات و کمک به انجام تست ها، ابزارهاي ترويجي و انگيزشي، ابزارهاي اعتمادساز (تضمين سرمايه، فناوري و بيمه)، واسطه هاي ايجاد کننده همکاري، ابزارهاي به هم رساني عرضه و تقاضاي فناوري و اطلاع رساني مي پردازد. بخش دوم معرفي ابزارهاي مورد نياز در هر مرحله از فرايند توسعه محصول جديد در همکاري بنگاه جديد با شرکت صنعتي را در بردارد. توصيه اين مقاله به سياستگذاران، ارائه بسته ابزارها براي پاسخگويي به چالش هاي مختلف با تأکيد بر ابزارهاي تحريک تقاضا است. کلید واژه: ابزارهاي سياستي(Q1)بنگاه جديد(Q1)شرکت صنعتي(Q1)فناوري نانو(Q2)همکاري(Q2)توسعه محصول جديد(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: شناسايي ابزارها و راه کارهاي سنتي مديريت دانش در بنگاه ها با سطح فناوري پايينشناسايي ابزارهاي سياستي تقاضامحور و جانمايي ابزارها در مراحل چرخه عمر محصولتعيين عوامل موثر در انتخاب روش همکاري ميان بنگاه ها: مطالعه موردي دربنگاه هاي فناوري اطلاعات ايراننقش هاي بنگاه جديد فناوري نانو در توسعه ي محصول پ مشترک با شرکت صنعتيابزارهاي جهاني سازي مقالات همایشی مرتبط: بررسی لزوم تدوین نگاشت مسیر فناوری در حوزه های تمرکز نانوپزشکی کشورتعیین سطح تکنولوژی در بنگاه های کوچک و متوسط و مقایسه آن با بنگاه های بزرگ صنعتیبررسی فرآیند توسعه محصول جدید از ایده یابی تا عرضه به بازارمدیریت نقدینگی از طریق ابزارهای مالی و جذب منابع در نظام بانکداری کشورهای اسلامی منتخبمدیریت تقاضا، ابزاری برای سیاست گذاری فناوری از سوی دولت ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 50 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی