5 SID.ir | تأثير قابليت جذب، سرماية اجتماعي و قابليت مديريتي بر عملکرد کسب وکارهاي فرانچايزي(مطالعة واحدهاي فرانچايزي حوزة فست فود در ايران)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تأثير قابليت جذب، سرماية اجتماعي و قابليت مديريتي بر عملکرد کسب وکارهاي فرانچايزي(مطالعة واحدهاي فرانچايزي حوزة فست فود در ايران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه لينشوپينگ سوئد
 
چکیده: 
در سال هاي اخير، بسياري از افراد در صنايع مختلف از راهبرد فرانچايزي به منظور توسعه و راه اندازي کسب وکار استفاده کرده اند. با توجه به کمبود اتخاذ ديدگاه فرانچايزي و نيز اهميت قابليت هاي منتسب به آن ها در ارائة عملکرد مطلوب، اين تحقيق تأثير قابليت جذب، سرماية اجتماعي و نيز قابليت مديريتي را بر عملکرد واحدها بررسي کرده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي و از منظر روش گردآوري داده ها توصيفي-همبستگي است که داده هاي آن به صورت تصادفي از 122 فرانچايزي فعال در حوزة فست فود در ايران گردآوري شده اند. داده هاي تحقيق با استفاده از مدل معادلات ساختاري و با بهره گيري از نرم افزار AMOS 22 تجزيه و تحليل شده است. نتايج نشان مي دهد ظرفيت جذب، سرماية اجتماعي و نيز قابليت هاي مديريتي تأثير مثبت و معناداري بر عملکرد فرانچايزي ها داشته است. همچنين، رقابت پذيري محيطي موجب تقويت تأثير ظرفيت جذب و قابليت هاي مديريتي بر عملکرد فرانچايزي ها مي شود.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 23
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی