5 SID.ir | تأثير آميخته ي بازاريابي داخلي بر گرايش کارآفرينانه ي باشگاه هاي فرهنگي-ورزشي: نقش ميانجي فرهنگ نوآوري و قابليت هاي مديريت دانش

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تأثير آميخته ي بازاريابي داخلي بر گرايش کارآفرينانه ي باشگاه هاي فرهنگي-ورزشي: نقش ميانجي فرهنگ نوآوري و قابليت هاي مديريت دانش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه سیستم‌های اجتماعی فنی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 
هدف اين پژوهش، بررسي تأثير آميخته ي بازاريابي بر گرايش کارآفرينانه، از طريق نقش ميانجي فرهنگ نوآوري و قابليت هاي مديريت دانش در باشگاه هاي فرهنگي-ورزشي است. اين پژوهش به لحاظ هدف کاربردي و از نظر نحوه ي گردآوري داده ها، توصيفي از نوع هم بستگي است. جامعه ي آماري پژوهش شامل باشگاه هاي فرهنگي-ورزشي در استان هاي تهران و اصفهان است که به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. نمونه ي تحقيق شامل 87 باشگاه فرهنگي-ورزشي در سطح استان هاي تهران و اصفهان است. براي گردآوري داده ها، 174 پرسشنامه از مديران و کارمندان اين باشگاه ها دريافت شد. ابزار اصلي گردآوري داده ها، پرسشنامه هاي استاندارد است که روايي و پايايي آن ها براي تمامي سازه ها قابل قبول است. براي بررسي تأثير متغيرها بر يکديگر، مدل سازي معادلات ساختاري با استفاده از حداقل مربعات جزئي انجام گرفت. يافته ها بيانگر آن است که گرايش کارآفرينانه، از ابعاد مختلف بازاريابي داخلي شامل پاداش راهبردي، آموزش و توسعه، ارتباطات داخلي و رهبري عالي تأثير مي پذيرد. همچنين يافته ها، نقش ميانجي فرهنگ نوآوري و قابليت هاي مديريت دانش را در رابطه ي آميخته ي بازاريابي داخلي و گرايش کارآفرينانه تأييد مي کنند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 50
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی