مشخصات مقاله عنوان نشریه: توسعه كارآفريني اطلاعات شماره: تابستان 1396 , دوره 10 , شماره 2 ; از صفحه 375 تا صفحه 393 . عنوان مقاله: تأثير آميخته ي بازاريابي داخلي بر گرايش کارآفرينانه ي باشگاه هاي فرهنگي-ورزشي: نقش ميانجي فرهنگ نوآوري و قابليت هاي مديريت دانش نویسندگان: نائيجي محمدجواد, پناهي فر فرهاد*, اسفندياري زينب آدرس: * گروه سیستمهای اجتماعی فنی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی چکیده: هدف اين پژوهش، بررسي تأثير آميخته ي بازاريابي بر گرايش کارآفرينانه، از طريق نقش ميانجي فرهنگ نوآوري و قابليت هاي مديريت دانش در باشگاه هاي فرهنگي-ورزشي است. اين پژوهش به لحاظ هدف کاربردي و از نظر نحوه ي گردآوري داده ها، توصيفي از نوع هم بستگي است. جامعه ي آماري پژوهش شامل باشگاه هاي فرهنگي-ورزشي در استان هاي تهران و اصفهان است که به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. نمونه ي تحقيق شامل 87 باشگاه فرهنگي-ورزشي در سطح استان هاي تهران و اصفهان است. براي گردآوري داده ها، 174 پرسشنامه از مديران و کارمندان اين باشگاه ها دريافت شد. ابزار اصلي گردآوري داده ها، پرسشنامه هاي استاندارد است که روايي و پايايي آن ها براي تمامي سازه ها قابل قبول است. براي بررسي تأثير متغيرها بر يکديگر، مدل سازي معادلات ساختاري با استفاده از حداقل مربعات جزئي انجام گرفت. يافته ها بيانگر آن است که گرايش کارآفرينانه، از ابعاد مختلف بازاريابي داخلي شامل پاداش راهبردي، آموزش و توسعه، ارتباطات داخلي و رهبري عالي تأثير مي پذيرد. همچنين يافته ها، نقش ميانجي فرهنگ نوآوري و قابليت هاي مديريت دانش را در رابطه ي آميخته ي بازاريابي داخلي و گرايش کارآفرينانه تأييد مي کنند. کلید واژه: بازاريابي داخلي(Q2)باشگاه هاي فرهنگي-ورزشي(Q1)فرهنگ نوآوري(Q1)گرايش کارآفرينانه(Q1)منابع انساني(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ارتباط ميان رهبري تحول آفرين، بازاريابي داخلي و گرايش کارآفرينانه (مورد مطالعه: شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب)بررسي رابطه ابعاد آميخته بازاريابي کارآفرينانه و يادگيري سازماني در شرکت گاز اصفهانبررسي تاثير ميانجي گرايش کارآفرينانه بر رابطه بين بازاريابي داخلي و تعهد سازماني (مورد مطالعه: ادارات ستادي شرکت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري)اثر ميانجي بازاريابي کارآفرينانه در رابطه بين گرايش کارآفرينانه و عملکرد کسب و کارهاي گلخانه اي در شهرستان جيرفتتاثير قابليت هاي بازاريابي، نوآوري و گرايش کارآفرينانه از طريق متغير شبکه اجتماعي بر عملکرد (مطالعه موردي بانک قوامين) مقالات همایشی مرتبط: تاثیر ارکان بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان: مقایسه باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصیبررسی رابطه اقتصاد مقاومتی، گرایش کارآفرینانه و مدیریت دانشبررسی وضعیت تاکتیک های بازاریابی ارتباطی باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران (مطالعه موردی: باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران)بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی و نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: شرکت پارس خزر)ارتباط هوش بازاریابی با مدیریت دانش در مدیران باشگاه های ورزشی شهرداری شهر تهران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 82 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی