4 SID.ir | رابطه شبکه هاي اجتماعي بر عملکرد کسب و کارهاي زنان با نقش ميانجي هوشياري کارآفرينانه و تبعيض جنسيتي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه شبکه هاي اجتماعي بر عملکرد کسب و کارهاي زنان با نقش ميانجي هوشياري کارآفرينانه و تبعيض جنسيتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مديريت دولتي، دانشکده مديريت، دانشگاه آزاد تهران جنوب، تهران، ايران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر که از لحاظ هدف، کاربردي و از نظر روش جمع آوري داده ها از نوع توصيفي-پيمايشي است به بررسي رابطه شبکه هاي اجتماعي بر عملکرد کسب وکارهاي زنان با نقش ميانجي هوشياري کارآفرينانه و تبعيض جنسيتي پرداخته است. جامعه آماري پژوهش دربرگيرنده 148 نفر از زنان صاحب کسب وکار در سيزدهمين همايش توسعه کارآفريني زنان ايراني بودند که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گيري تصادفي ساده 106 نفر حجم نمونه درنظر گرفته شده است. داده هاي لازم از طريق پرسشنامه جمع آوري شده است. تجزيه و تحليل اطلاعات با استفاده از روش مدل سازي معادلات ساختاري به روش حداقل مربعات جزئي استفاده شد که به اين منظور نرم افزاري آماري PLS Smart بکار گرفته شده. نتايج پژوهش بيانگر رابطه معناداري بين شبکه هاي اجتماعي بر عملکرد کسب وکارهاي زنان با نقش ميانجي هوشياري کارآفرينانه و تبعيض جنسيتي مي باشد. همچنين شبکه اجتماعي و تبعيض جنسيتي و هوشياري کارآفرينانه بر عملکرد کسب وکارهاي زنان رابطه معناداري دارد. با توجه به رابطه شبکه هاي اجتماعي بر عملکرد کسب وکارهاي زنان مي توان بيان کرد که ارتباطات گسترده و موثر زنان از طريق شبکه هاي اجتماعي مي تواند به عملکرد بهتر آنها در زمينه کسب وکار منجر شود.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 40
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی