4 SID.ir | شناسايي نقش مرشدها در راه اندازي کسب و کارهاي جديد در شتاب دهنده ها

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي نقش مرشدها در راه اندازي کسب و کارهاي جديد در شتاب دهنده ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفريني، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
کليه کارآفرينان قبل و پس راه اندازي کسب و کار با چالش هاي بسياري روبه رو مي شوند و مرشدها نقش موثري در ارتقاي توانمندي هاي آنان براي مقابله با اين مشکلات ايفا مي نمايند. از اين رو هدف اصلي اين پژوهش شناسايي نقش هاي مرشدها در راه اندازي کسب و کارهاي جديد توسط کارآفرينان نوپا در شتابدهنده ها مي باشد. اين تحقيق از لحاظ هدف کاربردي و از لحاظ روش کيفي واقع محور مي باشد و با استفاده از مصاحبه هاي نيمه ساختار يافته به احصاي ابعاد گوناگون نقش مرشد(شناختي، عاطفي، مديريتي) پرداخته شده است. جامعه آماري، مرشداني هستندکه بيش از 5 سال سابقه ي هدايت کارآفرينان را در شتابدهنده ها داشتند. براي انتخاب مرشد ها از روش نمونه گيري هدفمند و گلوله برفي استفاده شد و انجام مصاحبه ها تا زمان اشباع نظري ادامه يافت. در مصاحبه 14 اشباع نظري حاصل شد، اما جهت جمع آوري داده ها تا نمونه 17 ادامه يافت. پس از تجزيه و تحليل داده ها و تجميع مقوله ها و مولفه ها، نقش هاي مرشدها به دو دسته ي غير مستقيم و مستقيم، تقسيم شد. 38 مقوله ي شناسايي شده در 3 بعد شناختي، عاطفي، مديريتي تعلق گرفتند ودو بعد يادگيري و بهره گيري از فناوري هاي نوين و مولفه هاي آنها به عنوان دو بعد جديد به چارچوب پژوهش اضافه شدند.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 33
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی